Formula E، اولین خودروهای فرمول یک الکتریکی و بدون راننده را معرفی کرد

چند وقتی می‌شود که شاهد عرضه‌ی خودروهای بدون راننده و هوشمند در خیابان‌ها هستیم، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که این خودروها می‌توانند با یکدیگر نیز مسابقه دهند؟ خب شاید برخی افراد این موضوع را در ذهن داشته باشند، اما اینکه خودروهای فرمول یک بدن راننده بخواهند با یکدیگر رقابت کنند، مسئله‌ایست که […]

چند وقتی می‌شود که شاهد عرضه‌ی خودروهای بدون راننده و هوشمند در خیابان‌ها هستیم، اما آیا تا به حال فکر کرده‌اید که این خودروها می‌توانند با یکدیگر نیز مسابقه دهند؟ خب شاید برخی افراد این موضوع را در ذهن داشته باشند، اما اینکه خودروهای فرمول یک بدن راننده بخواهند با یکدیگر رقابت کنند، مسئله‌ایست که شاید تا به حال کسی به آن فکر نکرده باشد.

شرکت Formula E که از سال گذشته، خودروهای الکتریکی را معرفی و رقابت‌های آن را به صورت رسمی برگزار می‌نماید، از تولید خودروهایی الکتریکی و البته این‌بار دون راننده، خبر داد و اعلام کرد که از این پس کاربران می‌توانند از فصل آینده شاهد رقابت این اتومبیل‌ها با یکدیگر، پیش از برگزاری مسابقات عادی خودروهای فرمول یک الکتریکی، باشند. در این مسابقات که به کمک شرکت Kinetik برگزار خواهد شد و Roborace نام خواهد داشت، 10 تیم هر کدام با 2 خودرو شرکت خواهند نمود و احتمالا رقابتی جذاب را به نمایش خواهند گذاشت.

موردی که شاید در این مسابقات مهم باشد، توانایی شرکت‌ها در مهندسی و به کارگیری الگوریتم‌های مختلف برای پیروز شدن در مسابقه است. هر تییم که از نیروی مهندسی قوی‌تر برخوردار باشد، شانس بیشتری برای پیروز شدن دارد و می‌تواند رقبای خود را پشت سر گذارد.

آقای Denis Sverdlov، موسس شرکت Kinetik، معتقد است که در آینده‌ای نه چندان دور، تمامی خودروهای جهان به صورت هوشمند عرضه خواهند شد و تکنولوژی، به تمامی آنها راه پیدا خواهد کرد. البته وی این موضوع را بد نمی‌داند و حتی اعلام کرده که این موضوع می‌تواند باعث افزایش امنیت نیز گردد.

هنوز قواعد و مقرراتی که در این مسابقات به کار گرفته خواهد شد مشخص نیست اما یکی از سخنگویان شرکت Kinetik، اعلام کرده که حداکثر سرعت این خودروها در این مسابقات، 187 مایل بر ساعت خواهد بود که در مقایسه با خودروهای الکتریکی که افراد واقعی آنها را می‌رانند، 47 مایل بر ساعت بیشتر است.

اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، باید شاهد حضور سریع‌ترین خودروهای الکتریکی جهان در مسابقات Roborace باشیم، خودروهایی که سرعتی بسیار بالاتر از خودروهای امروزی دارند. در حال حضر Audi RS 7 با داشتن توان 560 اسب بخاری، سرعتی برابر با 149 مایل بر ساعت دارد و سریع‌ترین خودروی الکتریکی جهان به حساب می‌آید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال