Formula E چیست و چه چیز هایی باید در مورد آن بدانید؟

Formula E، آینده ی دنیای رقابت ها میان خودرو ها می باشد و زمانی از آن صحبت شد که از این خودرو ها در رقابت های فرمول یک پکن، در سپتامبر 2014 استفاده شده بود. حال این خودرو ها بسیار پیشرفته از قبل شده اند و مهم ترین بخش از این تکنولوژی که مربوط به میزان […]

Formula E، آینده ی دنیای رقابت ها میان خودرو ها می باشد و زمانی از آن صحبت شد که از این خودرو ها در رقابت های فرمول یک پکن، در سپتامبر 2014 استفاده شده بود. حال این خودرو ها بسیار پیشرفته از قبل شده اند و مهم ترین بخش از این تکنولوژی که مربوط به میزان مصرف باتری ها می شود، بهبود بسیار زیادی داشته است و حالا باتری ها، بسیار سریع تر از گذشته شارژ می شوند.

توان مصرفی و برق خودرو های Formula E

درست که خودروهای Formula E الکتریکی هستند اما همچنان نیز برخی از آن ها از سریع ترین وسایل روی زمین به حساب می آیند! در واقع، این یک رقابت سخت و آزاد می باشد که در آن، به تمامی شرکت های مختلف اجازه داده می شود تا همچون رقابت های فرمول یک، در این رقابت ها شرکت کنند. اما باید توجه داشته باشید که در سال اول، تمامی افراد مجاز به شرکت با خودرو و باتری Spark-Renault SRT_01E می شوند.

Formula E car power

این خودرو می تواند میزان 200 کیلووات برق را تولید کند که معادل با 270 اسب بخار می باشد که البته این موضوع در حالت Max Power مشاهده می شود. حالت Max Power که در این خودرو وجود دارد، تنها در دوره ی مسابقات و تمرینات، مورد استفاده ی شرکت کنندگان قرار خواهد گرفت و در زمان های دیگر، تنها حالت Race Mode فعال خواهد بود که حدود 150 کیلووات برق را تولید می کند که چیزی برابر با 202.50 اسب بخار است. البته در کنار این موضوع، حالتی با نام FanBoost نیز وجود دارد که به مدت 5 ثانیه، 30 کیلووات انرژی بیشتری را در اختیار رانندگان قرار می دهد. این موضوع، دقیقا مشابه حالت KERS است که در برخی از مسابقات فرمول یک می توانیم آن را مشاهده نماییم.

وزن این خودرو نیز حداکثر 896 کیلوگرم در نظر گرفته شده است که شامل راننده و باتری 320 کیلوگرمی خودرو می شود. شتاب صفر تا 62 مایل این خودرو نیز فوق العاده بوده و تنها 3 ثانیه می باشد. حداکثر سرعت اعلام شده برای خودرو که البته به واسطه ی محدود کننده ی سرعت FIA می باشد نیز 225 کیلومتر بر ساعت (که معادل با 140 مایل است) بوده که قابل تحسین است.

موتور این خودرو، MGU نام دارد و توسط شرکت مک لارن ساخته شده است. البته رانندگان اجازه خواهند داشت که از دو موتور MGU که یکی از آنها در قسمت عقبی و یکی در جلو قرار دارد استفاده کنند که در نتیجه، یکی از این موتور ها برای محور عقبی چرخ ها و دیگری، برای محور جلویی می باشد. جالب است بدانید که سیستم کنترل کشش (Traction Control) در رقابت های Formula E غیر مجاز می باشد.

باتری خودروهای Formula E

باتری به کار گرفته شده در این خودروها، حداکثر 320 کیلوگرم وزن دارد که حداکثر استاندارد FIA می باشد. این باتری ها، Rechargeable Energy Storage System (به اختصار RESS) نام دارند و از تمامی استاندارد های UN نیز پیروی می کنند.

زمانی که مسابقات برگزار می شوند، نیازی به شارژ کردن خودرو به هنگام مسابقه نیست و در میان مسابقه، مدت زمان کوتاهی در جهت تعویض باتری های صورت خواهد گرفت. در ابتدا صحبت های زیادی در مورد شارژ کننده های فوق سریع Qualcomm شنیده میشد، اما خبری از این شارژ کننده ها در مسابقات امسال نخواهد بود. احتمالا در آینده شاهد این شارژ ها باشیم و یا شاید تکنولوژی شرکت هایی همچون تسلا را در این مسابقات مشاهده نماییم. این موضوع می تواند کلیدی در دنیای باتری ها و موضوع شارژ شدن آن ها باشد و شاید از سیستم خودروهایی که در خیابان هستند، در این خودروهای پر سرعت نیز استفاده شود.

طراحی خودروهای Formula E

استاندارد مشخصی برای این خودرو ها در نظر گرفته شده است و آن، اندازه ی 1250 میلی متری ارتفاع ماشین، طول 5000 میلی متری خودرو، عرض 1800 میلی متری و ارتفاع 75 میلی متری اسپویلر خودرو می باشد. سیستم تعلیق خودرو نیز تماما از جنس آهن می باشد و با سیستم تعلیق خاصی که این خودرو ها دارند، کنترل فوق العاده ای خواهند داشت.

اما قرار است در این خودرو از تایر های 18 اینچی Michelin استفاده شود که مناسب جاده های خشک و مرطوب می باشد. فرمان خودرو از سیستم هایی کمکی که در فرمول یک می بینیم، بهره نخواهد برد و در بخش ترمز ها نیز از دو سیستم هیدرولیک جداگانه بهره می برند که هر کدام از آن ها به وسیله ی یک پدال کنترل می شود. سیستم های الکترونیکی این خودرو ها توسط شرکت McLaren ساخته شده است که این موضوع شامل منبع تغذیه نیز می شود. بدنه ی خودرو های Formula E نیز قرار است تماما از جنس کربن و آلومینیوم باشد که البته توسط شرکت Dallara ساخته خواهد شد.

در واقع خودروهای Formula E بسیار سبک بوده و در عین حال، از ویژگی های فوق العاده بهره می برند که می تواند علاقه مندان بسیار زیادی را به سوی خود بکشاند. البته برخی از افراد هستند که به دلایلی این مسابقات را دوست ندارند و یکی از دلایل عمده ی آن، نداشتن سر و صدای خودروهای Formula One می باشد!

نظر شما در مورد این خودرو ها و رقابت ها چیست؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال