نمایشگر گوشی گلکسی نوت 7 به‌سختی می‎شکند، ولی به‌راحتی خراش برمیدارد

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ، اولین گوشی است که با داشتن محافظ صفحه‎ی نمایش گوریلا گلس 5 شرکت کورنینگ روانه‎ی بازار خواهد شد. عملکرد بهتر این محافظ به نسبت نسل قبلی خود یعنی گوریلا گلس 4 در بحث مقاومت به شکستن در زمان افتادن گوشی است. ولی شیشه‎های نشکن به علت استفاده از مواد نرم‎تر […]

گوشی گلکسی نوت 7 سامسونگ، اولین گوشی است که با داشتن محافظ صفحه‎ی نمایش گوریلا گلس 5 شرکت کورنینگ روانه‎ی بازار خواهد شد. عملکرد بهتر این محافظ به نسبت نسل قبلی خود یعنی گوریلا گلس 4 در بحث مقاومت به شکستن در زمان افتادن گوشی است.

ولی شیشه‎های نشکن به علت استفاده از مواد نرم‎تر و انعطاف‎پذیرتر، در برابر خراش آنچنان که باید مقاوم نیستند. بنابراین نوت 7 سامسونگ تحت تست معروف JerryRigEverything قرار گرفت تا بررسی شود در مقابل تست خراش چطور مقاومت از خود نشان می‎دهد.

و بدون شک باید گفت که عملکرد این گوشی خیلی خوب نبود. با آن‎که هر گوشی که دارای محفظ صفحه‎ی نمایش گوریلا گلس 4 است موفق می‎شود تا سطح 6 مقیاس سختی مو از خود مقاومت نشان دهد، صفحه‎ی نمایش گلکسی نوت 7 موفق شد تنها در سطح 3 خراشیده شود. برای این‎که بهتر ماجرا را درک کنیم باید بگوییم که نمایشگر نوت 7 سامسونگ با فلزاتی همانند با آهن، فولاد، مس، نیکل و حتی انواع دیگر شیشه و موادی که در اشیائی که روزمره از آن‎ها استفاده می‎کنیم، پیدا می‎شوند، خراشیده می‎شود.

معنای این خبر این است که با آن‎که صفحه‎ی نمایش گلکسی نوت 7 قادر است به دنبال سقوط در مقایسه با گوشی‎های دارای گوریلا گلس 4 بهتر در برابر شکستن مقاومت کند، ولی احتمال خراش افتادن آن در کارهای روزمره بسیار بیشتر است مگر این‎که نوعی محافظ صفحه‎ی نمایش به کار گرفته شود.

البته، این قضیه تنها مختص به نوت 7 نیست بلکه تمامی گوشی‎هایی که در آینده نیز صفحه‎ نمایشی با گوریلا گلس 5 داشته باشند با این مشکل روبرو می‎شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال