وضعیت بازی‌سازهای ایرانی بهبود یافته است

مهرداد آشتیانی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با انتشار آمار و ارقامی مربوط به بازی‌سازهای رایانه‌ای از بهبود وضعیت بازی‌سازهای ایرانی در حوزه بازی‌های موبایلی خبر داد. طبق اظهارات معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد وضعیت سابق صنعت بازی‌های داخلی، هفت سال پیش عمده صنعت بازی ایران به سمت بازی‌های رایانه‌ای شخصی بود […]

مهرداد آشتیانی، معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با انتشار آمار و ارقامی مربوط به بازی‌سازهای رایانه‌ای از بهبود وضعیت بازی‌سازهای ایرانی در حوزه بازی‌های موبایلی خبر داد.

طبق اظهارات معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای در مورد وضعیت سابق صنعت بازی‌های داخلی، هفت سال پیش عمده صنعت بازی ایران به سمت بازی‌های رایانه‌ای شخصی بود و در این حوزه بازی‌های ما باید با بازی‌های خارجی که با بودجه‌های چندصد دلاری ساخته و در مغازه‌ها با یک قیمت عرضه می‌شد، رقابت می‌کردند و شما می‌توانستید پرهزینه‌ترین بازی خارجی را با همان هزینه‌ بازی ایرانی دریافت کنید. این باعث شد ما نتوانیم در حوزه بازی‌های PC  شاهد یک محیط سالم و منطقی اقتصادی باشیم.

آشتیانی با اشاره به بهتر شدن وصعیت بازی‌سازهای ایرانی به دلیل گرایش صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران به سمت بازی‌های موبایل اظهار داشت: در حال حاضر درصد بالایی از تولیدات ما روی موبایل است. بهتر شدن وضعیت این صنعت نیز به این دلیل است که در موبایل استورها یا فروشگاه‌های موبایل داخلی مثل کافه‌بازار و مایکت و ایران‌اپ خودشان کپی‌رایت را رعایت می‌کنند و بازی‌های خارجی به صورت قانونی و با رقم‌های بین‌المللی در این مارکت‌ها عرضه می‌شوند.

وی همچنین از رده‌بندی سنی بازی‌های موجود در استورها و از میان برداشتن موانع راه بازی‌سازها و نشر بازی‌های آن‌ها در بازار خبر داد. گفتنی است که نشان رده‌بندی سنی در کنار بازی در استور نشان داده خواهد شد.

معاون حمایت بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای با تاکید بر اهمیت نیاز به آمار برای درک میزان موفقیت گفت: آخرین اعداد و ارقام صنعت بازی‌های رایانه‌ای ما مربوط به پیماشی در سال ۱۳۹۲ است که خیلی قابل استناد نیست. به همین خاطر از سال گذشته بنیاد واحدی به اسم پژوهش بازار به وجود آورده، وظیفه‌اش در یک سال گذشته تحقیق درباره آمار دقیق بوده تا وضعیت صنعت بازی ما را مشخص کند. این اطلاعات و ارقام نه حرف فردی تو بنیاد است که بخواهد از شهودش صحبت کند و نه از قول یک توسعه‌دهنده، بلکه عدد و رقم و با مرجع است.

آشتیانی در ادامه از آماده بودن خروجی‌های این سرشماری و تحقیق خبر داد و افزود: این آمار طی هفته‌های آینده تحت یک کتابچه به اسم «صنعت بازی‌های رایانه‌ای ایران» چه برای سرمایه‌گذارهای خارجی که بنیاد به عنوان نماینده صنعت بازی‌سازی ایران شرکت می‌کند و چه برای سرمایه‌گذارها و پلیرها و بازیگران مطرح داخلی منتشر می‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال