در ایران سالانه 14 میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای و موبایل می‌شود

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای را ارائه داد. طبق اظهارات رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال، آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد در حالیکه متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است. همچنین این آمارها نشان می‌دهد که […]

سید مرتضی موسویان، رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال آمار استفاده کاربران ایرانی از شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های رایانه‌ای را ارائه داد.

طبق اظهارات رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال، آمارهای غیررسمی از ضریب نفوذ ۸۰ درصدی اینترنت در کشور حکایت دارد در حالیکه متوسط استفاده از اینترنت در دنیا ۴۶ درصد است. همچنین این آمارها نشان می‌دهد که ۴۰ میلیون گوشی هوشمند در کشور وجود دارد.

علاوه بر این، بررسی‌ها نشان می‌دهد که به صورت میانگین ایرانی‌ها ۵ تا ۹ ساعت در روز در شبکه‌های اجتماعی حضور دارند و میانگین این حضور در دنیا ۱۶ ساعت در ماه است. ۵۳ درصد مردم ایران حداقل عضو یک شبکه اجتماعی هستند و ۷۲ درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال در این شبکه‌های اجتماعی عضویت دارند.  پیش بینی می‌شود تا ۴ سال دیگر، میانگین حضور در شبکه‌های اجتماعی در دنیا به ۱۲۰ ساعت در ماه رشد پیدا کند. کاربران ایرانی بیشترین عضویت را در شبکه اجتماعی لینکدین در میان کشورهای منطقه دارند و این نشان از آن دارد که کاربران ایرانی به دنبال تخصص هستند.

وی همچنین اعلام کرد: ۲۰ میلیون کاربر گیم در کشور وجود دارد و سالانه بالغ بر ۱۴.۶ میلیارد ساعت صرف بازی‌های رایانه‌ای و موبایل در ایران می‌شود.

مشاور وزیر ارشاد در ادامه خاطرنشان کرد: هم اکنون وبگاه‌های پربازدید در ایران، متعلق به وبگاه‌هایی است که در داخل ایران، میزبانی می‌شود و بعد از وب سرورهای ایرانی، سایت‌های ایرانی که در آمریکا میزبانی می‌شوند در رده دوم قرار دارند.

موسویان همچنین به  پرمخاطب‌ترین محتواهای سایت‌های ایرانی اشاره کرد و گفت: کاربران ایرانی به ترتیب از وبگاه‌های ارائه کننده خبر، تبلیغات، بازی و نرم‌افزار، شبکه‌های اجتماعی و محتوای آموزشی، استقبال می‌کنند. این آمار نشان می‌دهد مردم به سمت فرهنگی شدن و ارتقای سواد رسانه‌ای در حال حرکت هستند و بررسی منابع داده‌ای از پرمخاطب‌ترین محتوای دیجیتال نیز نشان می‌دهد که علاوه بر استفاده از گوگل و یوتیوب، ایرانی‌ها بیشترین عضویت را در شبکه‌های اجتماعی تخصصی دارند.

رئیس مرکز رسانه‌های دیجیتال در خصوص ظرفیت و فاصله سهم ایران در بازار فناوری اطلاعات و ارتباطات جهان ادامه داد: نگاه کلی به بودجه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور نشان می‌دهد که رقم اعتبارات ICT به ۲ درصد کل بودجه رسیده و این در بودجه سال ۹۳ حدود ۱.۶ برابر بوده است اما تا رسیدن به ۲۰ درصد مانند سایر کشورها، فاصله زیاد است.

موسویان همچنین از  مطلوب نبودن جایگاه ایران در رتبه‌بندی خدمات الکترونیک و تولید محتوا خبر داد و گفت: شبکه همکاری فعالان کسب و کارهای تولید محتوا در صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات بر بستر ۴۰۰ خانه فرهنگ دیجیتال تشکیل خواهد شد.

وی در نهایت با اشاره به افزایش سرعت شبکه سازی مجازی با ایجاد «شبکه ابر فرهنگ» تا ۹۰ برابر اظهار داشت: تنها ۲۳ درصد از حمایت‌های انجام شده به هدف رسیده و ۶۷ درصد از حمایت‌های انجام شده از بخش خصوصی، محقق نشده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال