رونمایی گیگاابیت از کارت گرافیک قدرتمند GTX 1060 Xtreme Gaming

روز گذشته شرکت گیگابایت از قدرتمندترین نسخه مخصوص بازی از کارت گرافیک GTX 1060 با نام GTX 1060 Xtreme Gaming (شماره مدل GV-N1060XTREME-6GD) پرده برداشت. کلاک هسته این محصول جدید که بر اساس نسخه 6 گیگابایتی کارت گرافیک قدرتمند GTX 1060 توسعه پیدا کرده، به صورت کارخانه‌ای تا فرکانس 1645 مگاهرتز اورکلاک شده که این میزان در […]

روز گذشته شرکت گیگابایت از قدرتمندترین نسخه مخصوص بازی از کارت گرافیک GTX 1060 با نام GTX 1060 Xtreme Gaming (شماره مدل GV-N1060XTREME-6GD) پرده برداشت. کلاک هسته این محصول جدید که بر اساس نسخه 6 گیگابایتی کارت گرافیک قدرتمند GTX 1060 توسعه پیدا کرده، به صورت کارخانه‌ای تا فرکانس 1645 مگاهرتز اورکلاک شده که این میزان در حالت بوست به 1873 مگاهرتز می‌رسد. این در حالیست که کلاک هسته نسخه‌ی اصلی از این کارت گرافیک به صورت پیش‌فرض بر روی 1509 مگاهرتز قرار گرفته که این میزان در حالت بوست به 1709 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. علاوه بر این، مهندسین گیگابایت سعی کرده‌اند تا سرعت حافظه این کارت را از 8008 مگاهرتز تا 8316 مگاهرتز اورکلاک کرده تا پهنای باند کارت گرافیک نیز به شکل قابل توجهی افزایش پیدا کند. این افزایش پهنای باند می‌تواند عملکرد کارت گرافیک در محیط واقعیت مجازی بهبود بخشیده و تجربه‌ی بهتری نسبت به محصولات مشابه ایجاد کند.

GIGABYTE Intros the GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming3

در مورد سیستم خنک‌کنندگی کارت، سیستم WindForce شرکت گیگابایت در دنیای کامپیوترها شهرت زیادی دارد. در محصول جدید این شرکت نیز ما شاهد سیستم خنک‌کنندگی جدید گیگابایت با نام WindForce 2X Xtreme Gaming هستیم که مخصوص محصولات سری گیمینگ Xtreme توسعه داده شده است. سازندگان در طراحی این سیستم از دو هیت‌سینک آلومینیومی و سه لوله‌ی انتقال حرارت مسی با ضخامت 8 میلی‌متر استفاده کرده‌اند که گرمای تولید شده توسط کارت گرافیک را مستقیما به سوی این هیت‌سینگ‌ها هدایت کرده و در نهایت به کمک دو فن 100 میلی‌متری که در خلاف جهت یکدیگر می‌چرخند، دفع می‌شود. ساختار این سیستم در کارت گرافیک این شرکت نیز به گونه‌ای بوده که می‌تواند گرما را به خودی خود دفع کند. زمانی که کاربران در حال انجام کارهای ساده بوده و هیچ فشار پردازشی بر روی کارت گرافیک نباشد، فعالیت فن‌های کارت گرافیک متوقف شده تا صدای کمتری نیز تولید شود.

GIGABYTE Intros the GeForce GTX 1060 Xtreme Gaming2

سیستم نورپردازی RGB LED نیز در این کارت گرافیک می‌تواند جلوه‌ی خاصی را به کارت شما بخشیده و حرف “X” که مربوط به محصولات مخصوص بازی سری Xtreme شرکت گیگابایت می‌شود را به شکل جذاب‌تری نشان دهد.

در مورد مصرف برق نیز باید اشاره داشته باشیم که GTX 1060 Xtreme Gaming برق مورد نیاز خود را از طریق یک کانکتور 8 پین PCIe تامین می‌کند. خروجی‌های تصویر نیز همانند گذشته شامل سه پورت DisplayPort 1.4، یک پورت HDMI 2.0b و یک پورت dual-link DVI می‌شوند.

هنوز گیگابایت قیمت و زمان عرضه‌ی کارت گرافیک GTX 1060 Xtreme Gaming را اعلام نکرده است.