گوگل به زودی امکان تنظیم دستی نوردهی را به اپلیکیشن دوربین خود اضافه می‌کند

یکی از عادت‌های عجیب گوگل این است که ابتدا یک قابلیت بسیار جالب را در سیستم عامل خود قرار داده و بعد از آن که دوباره آن را غیرفعال کرد و از وجود آن صرف نظر نمود، در آینده دوباره آن را انتخاب خواهد کرد! البته بهتر است بدانید که این موضوع بیشتر در برنامه‌های […]

یکی از عادت‌های عجیب گوگل این است که ابتدا یک قابلیت بسیار جالب را در سیستم عامل خود قرار داده و بعد از آن که دوباره آن را غیرفعال کرد و از وجود آن صرف نظر نمود، در آینده دوباره آن را انتخاب خواهد کرد! البته بهتر است بدانید که این موضوع بیشتر در برنامه‌های نسخه بتا (آزمایشی کاربران) رخ می‌دهد جایی که البته جابه‌جایی و رد و بدل کردن ویژگی‌ها شایع است. هم اینک آخرین ویژگی‌ اضافه شده در برنامه دوربین این شرکت، مربوط به قابلیت تنظیم دستی میزان نوردهی تصویر است.

در حقیقت شرکت گوگل در حال تست و آزمایش کردن ویژگی تنظیم دستی نوردهی تصاویر در اپلیکیشن دوربین مربوط به نسخه 7.0 سیستم عامل اندروید خود منسوب به نوقا است. تصاویر و اطلاعات مربوط به این برنامه نیز هم اکنون از طریق نسخه مربوط به توسعه‌دهندگان لو رفته است. در این برنامه زمانی که به نمایشگر گوشی نگاه می‌کنید چیز خاصی را متوجه نخواهید شد اما زمانی که انگشت خود را بر روی نمایشگر گوشی به سمت بالا یا پایین می‌کشید میزان نوردهی تصویر میان گستره منفی تا مثبت 2 استپ تغییر خواهد کرد.

همانطور که به آن اشاره شد قابلیت تنظیم دستی نوردهی تصاویر فعلا تنها بر روی نگارش توسعه دهنگان نسخه 7.0 سیستم عامل اندروید موسوم به نوقا قابل دسترسی خواهد بود. البته مسلما این ویژگی برای بسیاری از کاربران و از طرفی عکاسان حرفه‌ای خوشایند خواهد بود. اما در هر صورت نمی‌توان در مورد حضور آن در نسخه نهایی و قابل ارائه به طور قطعی نظر داد. لازم به ذکر است که بر اساس اطلاعات و خبرهای منتشر شده و همچنین شایعات انتشار یافته، اندروید نوقا قرار است تا یک ماه دیگر برای اجرا بر روی گوشی‌های هوشمند عرضه گردد.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال