کدام نکسوس‌های گوگل آپدیت اندروید N و O را دریافت خواهند کرد؟

یکی از نقاط قوت و مزایای سری دستگاه‎های نکسوس گوگل این حقیقت است که آن‎ها معمولا اولین دستگاه‎هایی به شمار می‎روند که آپدیت جدید اندروید را دریافت می‎کنند و طولانی‎ترین پشتیبانی نرم‎افزاری را دارند. به سختی این نکته چیزی است که نتوان آن را دوست نداشت، البته باید به این حقیقت هم اشاره داشت که […]

یکی از نقاط قوت و مزایای سری دستگاه‎های نکسوس گوگل این حقیقت است که آن‎ها معمولا اولین دستگاه‎هایی به شمار می‎روند که آپدیت جدید اندروید را دریافت می‎کنند و طولانی‎ترین پشتیبانی نرم‎افزاری را دارند. به سختی این نکته چیزی است که نتوان آن را دوست نداشت، البته باید به این حقیقت هم اشاره داشت که این پشتیبانی بی حد و اندازه نیست.

گوگل به آشکاری اعلام می‎کند که دستگاه‎های نکسوس هرگونه نسخه‎ی اندروید را تا دو سال بعد از این‎که این دستگاه به پلی‎استور راه پیدا کند، دریافت خواهند کرد و بسته‎های امنیتی و Hotfixها به دستگاه‎های سازگار تا سه سال بعد از این‎که گوشی مورد نظر برای اخرین بار در پلی‎استور دیده شده است، دریافت می‎شوند.

با آن‎که این گفته کاملا مشخص است چه چیزی را بیان می‎کند، با این‎حال قرار دادن چیزهای مختلف در این چشم‎انداز مشکل است، ولی خوشبختانه گوگل اخیرا برگه‎ای را منتشر کرده که در آن آخرین دستگاه‎های نکسوس را لیست و تاریخ نهایی که آن‎ها دیگر به روزرسانی‎های نسخه‎ی جدید اندروید را دریافت نمی‎کنند، مشخص کرده است.

کدام نکسوس‌های گوگل آپدیت اندروید N و O را دریافت خواهند کرد؟

گوشی‎های نکسوس 6P و 5X، آخرین عضو اضافه شده به گروه دارای سیستم‎عامل‎های استوک اندروید هستند، و هر دو اندروید N و به احتمال زیاد اندروید سال بعد به اسم O را دریافت خواهند کرد. علاوه بر این، گوشی‎های نکسوس 6 و نکسوس 9 بعد از اکتبر 2016 آپدیتی دریافت نخواهند کرد، یعنی ما کاملا مطمئن نیستیم که اندروید N برای این گوشی‎ها عرضه خواهد شد یا نه. اگر از عرضه‎ی نسخه‎های قبلی اندرویدی درسی گرفته باشیم، آن این است که گوگل در اواخر اکتبر یا اوایل ماه نوامبر میلادی نسخه‎ی جدید اندروید خود را عرضه می‎کند، یعنی نکسوس 6 و 9 احتمال دارد در دریافت آن موفق باشند.

متاسفانه، مالکین گوشی‎های نکسوس و تبلت‎ها برای استفاده از آخرین نسخه‎های اندروید بر روی دستگاه‎های خود باید به روش‎های غیر رسمی تکیه کنند، ولی با توجه به خیل عظیم این افراد، چنین امری مشکل‎ بزرگی نخواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال