ضعف امنیتی سیستم تشخیص چهره در گوگل پیکسل 4

سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 یک مشکل اساسی دارد. این سیستم بسرعت میتواند با تشخیص چهره کاربر قفل گوشی را باز کند. اما این کار با چشمان بسته کاربر نیز انجام میگیرد. که به راحتی میتواند مورد سوء استفاده قرار گیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از ورج […]

سیستم تشخیص چهره پیکسل 4 یک مشکل اساسی دارد. این سیستم بسرعت میتواند با تشخیص چهره کاربر قفل گوشی را باز کند. اما این کار با چشمان بسته کاربر نیز انجام میگیرد. که به راحتی میتواند مورد سوء استفاده قرار گیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز و به نقل از ورج ، گوگل در صفحه پشتیبانی این فناوری گفته است : “در صورتی که شخص دیگری گوشی را جلوی چهره شما، حتی با بسته بودن چشم ها، بگیرد قفل صفحه باز می شود. بنابراین گوشی خود را در مکان هایی امن مثل جیب جلو یا کیف قرار دهیدگ. در مقام مقایسه باید بگوییم که این سیستم بطور مثال ، در فیس آیدی اپل ، کاربر باید با چشمانی باز برای چند ثانیه در مقابل صفحه قرار بگیرد. اما در سری پیکسل 4 گوگل تنظیماتی را بدین منظور در سیستم تشخیص چهره قرار نداده است. البته ظاهراً گوگل در حال کار روی این مشکل است. نکته جالب اینجاست که در نسخه دمو تصاویری از آنلاک شدن گوشی با چشمان باز قرار داشت.

کاربران فعلا برای حل این مشکل میتوانند سیستم بیومتریک را در این سری از گوشی ها غیر فعال کنند. و قفل صفحه را تنها با وارد کردن پین باز کنند. که در این صورت Smart Lock نیز غیرفعال شده و بدین ترتیب نوتیفیکیشن ها هنگام قفل بودن صفحه نمایش داده نمیشوند. گوگل هنوز در مورد این مشکلی بیانیه ای نداده است. و گفته هنوز برنامه ای در مورد اعلام قابلیت های جدید یا زمان انتشار آنها نداریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال