پرچم‌داران جدید گوگل از گواهی IP53 برخوردار هستند؛ مقاوم در برابر آب و گردوغبار

روز گذشته گوگل از Pixel و Pixel XL، جدیدترین پرچم‌داران این شرکت، رونمایی کرد. ولی در تمامی طول رویداد معرفی آن‎ها هرگز اشاره‎ای به قابلیت‎های آن‎ها در رابطه با مقاومت نسبت به آب و غبار، نشد. ماه گذشته، زودتر از رونمایی رسمی از آن‎ها، شایعه شده بود این دو گوشی دارای گواهینامه‎ی IP53 خواهند بود. و […]

روز گذشته گوگل از Pixel و Pixel XL، جدیدترین پرچم‌داران این شرکت، رونمایی کرد. ولی در تمامی طول رویداد معرفی آن‎ها هرگز اشاره‎ای به قابلیت‎های آن‎ها در رابطه با مقاومت نسبت به آب و غبار، نشد. ماه گذشته، زودتر از رونمایی رسمی از آن‎ها، شایعه شده بود این دو گوشی دارای گواهینامه‎ی IP53 خواهند بود.

و حالا به نظر این غول دنیای جستجو با تایید سوال وب‎سایت Droid-Life اعلام کرده است که گوشی‎های جدید پیکسل واقعا دارای این گواهینامه هم هستند، با آن‎که چنین چیزی در صفحات مربوط به مشخصات رسمی این دو گوشی اعلام نشده است.

شاید در فکر این باشید که این گواهینامه برای چه چیزی است؟ ابتدا باید بگوییم که گوشی‎های پیکسل در این زمینه با رقبای اصلی خود بسیار فاصله دارند، یعنی گوشی‎های گلکسی اس 7 و نوت 7 سامسونگ دارای گواهینامه‎ی IP68 و گوشی‎های آیفون 7 و آیفون 7 پلاس اپل IP67 دارند.

در رابطه با پیکسل‎ها، طبق تعریف کد IP، آن‎ها نسبت به “غبار حفاظت شده” هستند و درجه‎ حفاظت نفود آن‎ها در برابر مایعات در حد “آبی است که اسپری شود”. عدد 5 که به حفاظت در برابر غبار اشاره دارد به این معنا است که “درجه حفاظت در برابر نفوذ غبار به طور کامل نیست، ولی این گوشی در محیطی با مقادیر کافی از این ماده یا مقادیری که در عملکرد رضایت‎بخش آن اختلال ایجاد کند، نباید وارد شود.” و “آبی که از یک ساختار عمودی در هر زاویه‎ای تا حداکثر 60 درجه اسپری شود نباید تاثیر مخربی داشته باشد، فرآیند اسپری کردن باید از: a) یک ساختار با حرکت نوسانی، یا b) یک منفذ اسپری با یک حفاظ متعادل” باشد.

به زبان بسیار ساده‎تر، اگر در هوای بارانی گیر کرده‎اید، گوشی Pixel یا Pixel XL شما مشکلی نخواهد داشت. ولی به فکر فرو بردن آن در مقدار زیادی آب، یا دوش گرفتن با آن نباشید.

جدیدترین پرچم‎دارهای سامسونگ و اپل کاملا نسبت به غبار مقاومت از خود نشان می‎دهند، که یک درجه بالاتر به نسبت گوشی‎های پیکسل است. در رابطه با ضد آب بودن، واقعا چیزی به اسم رقابت به چشم نمی‎‌خورد، چون رقبای اصلی پیکسل همگی می‎توانند در آب بدون آسیب دیدن فرو برده شوند، حداقل تا حداکثر 1 متر و حداکثر تا 30 دقیقه.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال