اپل نهایتا از آیفون 4 اینچی خود و آیپد پروی جدید رونمایی کرد

همان‌طور که می‌دانید اپل دقایقی پیش رویدادی را به طور اختصاصی برگزار کرد که در آن به معرفی جدیدترین محصولات خود پرداخت. تمرکز اصلی این رویداد بر روی دو محصول جدید اپل یعنی آیفون 4 اینچی جدید موسوم به آیفون SE و آیپد پروی جدید 9.7 اینچی بود. با هم نگاهی به این دو محصول […]

همان‌طور که می‌دانید اپل دقایقی پیش رویدادی را به طور اختصاصی برگزار کرد که در آن به معرفی جدیدترین محصولات خود پرداخت. تمرکز اصلی این رویداد بر روی دو محصول جدید اپل یعنی آیفون 4 اینچی جدید موسوم به آیفون SE و آیپد پروی جدید 9.7 اینچی بود. با هم نگاهی به این دو محصول می‌اندازیم.

اکثر شایعات منتشر شده در گذشته حاکی از این بودند که اپل آیفون SE را دقیقا شبیه به آیفون 5 اس خواهد ساخت و همین اتفاق نیز افتاده است. در تصویر بالا به سختی می‌توان گفت که کدام یک محصول جدید اپل و کدام یک آیفون 5 اس است. تصویر سمت چپ آیفون SE و تصویر سمت راست آیفون 5 اس است که اپل آن را در سال 2013 معرفی کرد. شاید ظاهر این گوشی شباهت بسیار زیادی به گوشی سه سال پیش اپل داشته باشد اما مشخصات فنی آن هیچ شباهتی به آن ندارد.

اپل تقریبا تمامی قطعات آیفون 6 اس را در این گوشی نیز وارد کرده است. این بدان معنا است که آیفون SE دارای چیپست A9 این شرکت است. در کنار این چیپست سنسور دوربینی 12 مگاپیکسلی با تمامی قابلیت‌های آیفون 6 اس قرار گرفته است. از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به ضبط تصاویر و ویدیوها با کیفیت فول‌اچ‌دی و 60 فریم در ثانیه اشاره کرد. این گوشی از سیستم پرداخت اینترنتی اپل نیز پشتیبانی می‌کند. شاید بتوان گفت که تنها ویژگی اصلی که آیفون SE در مقابل آیفون 6 اس فاقد آن است ویژگی تاچ سه بعدی باشد که در این گوشی شاهد آن نیستیم. در نهایت آیفون SE اپل در نسخه‌ی 16 گیگابایتی با قیمت 399 دلار و در نسخه‌ی 64 گیگابایتی با قیمت 499 دلار وارد بازار خواهد شد.

اپل نهایتا از آیفون 4 اینچی خود و آیپد پروی جدید رونمایی کرد

محصول بعدی اپل که در این رویداد از آن رونمایی شد آیپد پروی جدید بود. آیپد پروی جدید اپل در واقع نسخه‌ی کوچک‌شده‌ی آیپد پروی اصلی است. این تبلت 9.7 اینچی نیز دارای چیپست A9 بوده و از همان دوربینی که در آیفون 6 اس و آیفون SE استفاده شده بهره می‌برد. چهار اسپیکر قدرت‌مند استریو نیز تجربه‌ای متفاوت را برای کاربران رقم خواهند زد. این تبلت نیز همانند برادر بزرگ‌تر خود از کیبورد و قلم مخصوص اپل پشتیبانی خواهد کرد. قیمت نسخه‌ی 16 گیگابایتی این تبلت 599 دلار خواهد بود و نسخه‌ی 128 گیگابایتی آن نیز 749 دلار قیمت خواهد داشت.

اپل نهایتا از آیفون 4 اینچی خود و آیپد پروی جدید رونمایی کرد

اپل دیگر محصول خاصی را برای معرفی در این رویداد نداشت. شاید چند بند جدید برای ساعت‌هوشمند این شرکت تنها محصول قابل ذکری باشد که اپل از آن رونمایی کرد. علاوه‌بر‌این قیمت ساعت هوشمند اپل نیز به 299 دلار کاهش یافت.

به نظر شما رویداد اپل رویداد موفقی بوده یا بهتر بود اپل از این محصولات به صورت اینترنتی رونمایی می‌کرد؟

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال