چیپست Helio X30 در پایگاه داده GeekBench رویت شد

چیپست جدید شرکت مدیاتک موسوم به Helio X30 حدودا چهارماه گذشته به صورت رسمی از آن رونمایی شده اما هنوز از این چیپست در محصول خاصی استفاده نشده است. به نظر می‌رسد به زودی از چیپست مورد اشاره در گوشی‌های‌هوشمند استفاده شود چراکه مشخصه‌های فنی این چیپست به طور کامل در پایگاه داده GeekBench رویت شده است. […]

چیپست جدید شرکت مدیاتک موسوم به Helio X30 حدودا چهارماه گذشته به صورت رسمی از آن رونمایی شده اما هنوز از این چیپست در محصول خاصی استفاده نشده است. به نظر می‌رسد به زودی از چیپست مورد اشاره در گوشی‌های‌هوشمند استفاده شود چراکه مشخصه‌های فنی این چیپست به طور کامل در پایگاه داده GeekBench رویت شده است.

نتایج منتشر شده از این چیپست آن‌چنان هم فوق‌العاده به نظر نمی‌رسد. در تست تک هسته‌ای  GeekBench 4، این چیپست توانسته امتیاز ۱۵۰۰را کسب کند که حتی از گوشی‌های‌هوشمندی که چیپست اسنپ‌دراگون ۸۲۰ نیز استفاده می‌کنند کمی ضعیف‌تر است با وجود اینکه پرچم‌داران امروزی از چیپست اسنپ ۸۲۱ استفاده می‌کنند. گوشی  Mate 9 شرکت هوآوی هم حتی توانسته در این تست با استفاده از پردازنده‌ی چهار هسته‌ای Cortex-A73 امتیاز ۱۹۰۰ را به ثبت برساند و از امتیاز چیپست شرکت مدیاتک پیشی بگیرد.

اما در بخش چندهسته‌ای، چیپست  Helio X30 توانست از تمامی چیپست‌های اسنپ‌دراگون امتیاز بهتری را کسب کند اما همچنان گوشی Mate 9 هوآوی امتیاز بهتری را از آن خود کرده است.

در بنچمارک Geekbench، چیپست مورد اشاره دارای پردازنده‌ای ده هسته‌ای با قدرت پردازش ۱.۵۹ گیگاهرتز بوده است. این در حالی است که مدیاتک رسما اعلام کرده که پردازنده‌ی استفاده شده در این چیپست قابلیت پردازش تا فرکانس ۲ گیگاهرتزی را دارد پس به نظر می‌رسد نسخه‌ی نهایی این چیپست که در گوشی‌های آینده از آن استفاده می‌شود، قدرت بیشتری را از خود به نمایش بگذارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال