آموزش: چگونه مخاطبان دفترچه تلفن آیفون خود را به گوشی دیگری انتقال دهیم؟

مخاطبان دفترچه تلفن آیفون شما به صورت خودکار با فرض اینکه گوشی شما یک آیفون باشد، در گوشی جدید شما ظاهر خواهد شد، کافی است برای این کار از لیست مخاطبان خود در آی‎کلاد یک نسخه‎ی پشتیبان بگیرید و از همان حساب آی‎کلاد بر روی هر‎ دو گوشی استفاده کنید. ولی اگر بخواهید کار دیگری […]

مخاطبان دفترچه تلفن آیفون شما به صورت خودکار با فرض اینکه گوشی شما یک آیفون باشد، در گوشی جدید شما ظاهر خواهد شد، کافی است برای این کار از لیست مخاطبان خود در آی‎کلاد یک نسخه‎ی پشتیبان بگیرید و از همان حساب آی‎کلاد بر روی هر‎ دو گوشی استفاده کنید. ولی اگر بخواهید کار دیگری بکنید، اوضاع کمی پیچیده‎‎تر می‎شود.

در این پست ما قرار است به شما آموزش دهیم که چطور مخاطبان دفترچه تلفن آیفون خود را انتقال دهید. اگر قصد خرید یک گوشی اندرویدی را دارید، یا تمایل به گرفتن نسخه‎ی پشتیبان از لیست مخاطبان خود در آی‎کلاد ندارید، یا اگر می‎خواهید از یک حساب آی‎کلاد جدید در گوشی جدید خود استفاده کنید،

اگر لیست مخاطبان تماس شما در آی‎کلاد است: از آیفون جدید خود وارد آی‎کلاد شوید

با فرض اینکه آیفون جدیدتری را خریداری کرده‎اید، این فرآیند بایستی بسیار ساده باشد. لیست مخاطبان شما معمولا به صورت آنلاین با حساب آی‎کلاد شما همگام می‎شوند. از روی آیفون جدید خود وارد همان حساب آی‎کلاد شوید، و مشاهده خواهید کرد که لیست مخاطبین آیفون قبلی شما بر روی آیفون جدید شما به صورت خودکار قابل دانلود خواهد بود.

برای تایید اینکه شما لیست مخاطبان خود را به حساب آی‎کلادی که دارید همگام می‎کنید، وارد بخش تنظیمات در آیفون اولیه‎ی خود شوید و گزینه‎ی “آی‎کلاد” را انتخاب کنید. مطمئن شوید که گزینه‎ی “لیست تماس” اینجا فعال شده است. اگر این‎ چنین نیست، لیست مخاطبان شما تنها روی آیفون شما قرار دارند. اگر فعال است، به صورت آنلاین همگام می‎باشند.

از روی آیفون جدید خود وارد حساب آی‎کلادتان شوید به نحوی که حساب خود را می‎توانید روی صفحه‎ی آی‎کلاد به همراه همگام شدن خودکار لیست مخاطبان خود مشاهده کنید.
ximg_57101c8626873.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.XvtU8yd7eS

اگر لیست مخاطبان شما در حساب دیگری قرار دارند (نظیر جیمیل): فقط کافی است وارد حساب شوید و عمل همگام‎سازی را انجام دهید

آیفون شما همچنین می‎تواند لیست مخاطبانتان را با سایر حساب‎ها همگام سازد. به عنوان مثال، اگر حساب‎های گوگل (جیمیل)، Outlook.com، یاهو یا AOL را به آیفون خود اضافه کرده باشید، آن‎ها به صورت پیش‎‎فرض لیست مخاطبانشان را با آیفون شما همگام می‎کنند. یعنی شما در بخش لیست تماس خود در آیفونتان، لیست مخاطبان حساب‎های جیمیل، Outlook.com، یاهو و AOL خود را نیز خواهید داشت. گرچه، حساب‎های موجود در گوشی شما با حساب موجود در این سرویس‎ها همگام نمی‎شود.

برای اینکه بررسی کنید یک حساب برای همگام‎سازی لیست مخاطبانشان تنظیم شده است یا خیر، بخش تنظیمات را باز کنید، گزینه‎ی “Mail, Contacts, Calendars,” را انتخاب کنید و روی حساب مربوطه آهسته ضربه بزنید. شما مشاهده خواهید کرد که اسلایدر “Contacts” اگر حساب‎ها همگام می‎شوند، فعال است. شما همچنین می‎توانید وارد لیست مخاطبان گوشی خود شوید، در گوشه بالا سمت چپ روی گزینه‎ی “Groups” آهسته ضربه بزنید تا مشاهده کنید چه حساب‎هایی در حال همگام‎سازی حسا‎ب‎ها هستند. با نشان دادن یا مخفی کردن گروه‎های مختلف از اینجا، شما می‎توانید مشاهده کنید کدام لیست مخاطبان با کدام حساب در بخش لیست مخاطبان شما، در ارتباط هستند.

به سادگی از روی گوشی خود وارد همان حساب شوید و تمامی لیست مخاطبان از حساب آنلاین با گوشی شما همگام خواهد شد. این قضیه چه قصد خرید یک آیفون جدید یا یک گوشی اندرویدی را داشته باشید صدق می‎کند، چون شما می‎توانید برای همگام‎سازی لیست مخاطبان خود در هر حساب وارد همان حساب‎ها شوید، به جز برای آی‎کلاد که از یک گوشی اندرویدی نمی‎توانید وارد آن شوید.

ximg_57101d5b3c1d3.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.jssTA_HxEv

اگر لیست مخاطبان شما به هم ریخته هستند: آن‎ها را فورا با گرفتن یک نسخه‎ی پشتیبان ساده استخراج کنید

اگر لیست مخاطبان شما در بین چندین دستگاه پخش شده‎اند، بعضی در آی‎کلاد، بعضی در جیمیل، و به همین ترتیب موارد دیگر، استخراج تمامی لیست مخاطبان تماس شما به داخل یک فایل وجود دارد تا بتوانید آن‎ را به هرجایی ببرید. مهم نیست که لیست مخاطبان، لیست مخاطبان آی‎کلاد، لیست مخاطبان گوگل، لیست مخاطبان یاهو، لیست مخاطبان Outlook.com یا هرچیز دیگر باشند. تمامی آن‎ها به داخل یک فایل استخراج می‎شوند تا شما بتوانید آن‎ها را وارد یک گوشی یا یک سرویس دیگر کنید.

متاسفانه، نه اپلیکیشن لیست مخاطبان آیفون نه هرگونه اپلیکیشن دیگری از اپل راهی به صورت پیش‎فرض برای استخراج لیست مخاطبان شما در اختیارتان نمی‎گذارد. شما برای انجام این کار باید یک اپلیکیشن شخص ثالث از اپ استور تهیه کنید.

ما اپلیکیشن Easy Backup را امتحان کردیم و عملکرد آن به اندازه‎ی کافی خوب بود. این اپلیکیشن را نصب کنید، و اجازه‎ی دسترسی آن را به لیست مخاطبانتان بدهید. سپس بایستی روی دکمه‎ی “Backup Now”، بعد “Email” آهسته ضربه بزنید و ایمیلی که باید فایل پشتیبان با فرمت .vcf را دریافت کند، وارد کنید. سپس می‎توانید این اپلیکیشن را پاک کند، چون تنها کاری که با آن دارید همین است. نیازی به استفاده از آن به صورت مداوم ندارید و نیازی هم برای پرداخت در رابطه با خریدهای درون اپلیکیشنی آن نیست.

برای وارد کردن فایل .vcf پشتیبان گرفته شده، فقط کافی است ایمیل مورد نظر را در اپلیکیشن ایمیل آیفون جدید خود (یا گوشی اندرویدی) به همراه فایل مورد نظر باز کنید.  سپس قادر به دریافت لیست مخاطبان آن خواهید بود.

ximg_57101e03a55c9.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.BJR6OCcLHK

اگر لیست مخاطبان شما در آی‎کلاد است (و نمی‎توانید همگام‎سازی را انجام دهید): از آی‎کلاد استخراج کنید

اگر واقعا نمی‎خواهید از هرگونه نرم‎افزار خارجی استفاده کنید، و لیست مخاطبان فعلی شما در آی‎کلاد همگام شده‎ است، گزینه‎ی دیگری هم وجود دارد. این روش اگر قصد رو آوردن به گوشی اندرویدی، یا اگر قصد خرید یک آیفون جدید و استفاده از یک حساب کاملا جدید آی‎کلاد را دارید،جواب می‎دهد. شما باید این لیست مخاطبان را از وب‎سایت آی‎کلاد استخراج کنید و آن‎ها را انتقال دهید. این گزینه در اپلیکیشن iTunes دیده نمی‎شود.

برای انجام این کار، از روی کامپیوتر شخصی یا مک‎بوک خود وارد وب‎سایت آی‎کلاد و همان حسابی که بر روی آیفون خود از آن استفاده می‎کنید، شوید. شما ممکن است مجبور شوید با تایید پیامی که روی آیفون شما ظاهر یا پیام کوتاهی که به شماره تلفن ثبت شده‎ی شما ارسال می‎شود، ثابت کنید صاحب حساب هستید، فقط دستورالعمل‎ها را دنبال کنید. بعد از انجام این کار، روی آیکون “Contacts” در این وب‎سایت کلیک کنید.

ximg_57101a87392fe.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.Mc99p_eLJp

لیستی از مخاطبان تماس خود که با آی‎کلاد همگام ساخته‎اید مشاهده خواهید کرد. آن‎ها را با فشار دادن کلیدهای ترکیبی Crtl+A در کامپیوتر ویندوزی یا Command + A در مک‎بوک، انتخاب کنید. روی آیکون چرخ‎دنده در گوشه‎ی بالا سمت چپ صفحه کلیک  و “Export vCard” را انتخاب کنید. این وب‎سایت یک فایل .vcf که حاوی تمامی لیست مخاطبان انتخاب شده‎ی شما است، دانلود خواهد کرد.

ximg_57101ae06f358.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.t2D_h4It-v

تمامی لیست مخاطبان شما آنجا نیستند؟ شاید با حساب دیگری نظیر حساب‎های جیمیل، یاهو، Outlook.com همگام شده‎اند. در نتیجه لیست مخاطبان به شیوه‎ای همگام شده‎اند که در آی‎کلاد ظاهر نخواهند شد. شما می‎توانید با وارد شدن به آن حساب در گوشی جدید خود به آن‎ها دسترسی داشته باشید، یا می‎توانید در محیط وب وارد بخش لیست مخاطبان حساب‎ها شوید و به دنبال گزینه‎ای مشابه برای استخراج‎ سازی لیست مخاطبان به شکل یک فایل قابل دانلود باشید.

برای به سادگی وارد کردن لیست مخاطبان خود به یک آیفون جدید، شما می‎توانید این فایل .vcf را به خودتان ایمیل کنید. یک ایمیل به خودتان ارسال کنید و به آن این فایل .vcf را الحاق کنید. ایمیل را در اپلیکیشن Mail در آیفون جدید خود باز کنید، روی فایل .vcf آهسته ضربه بزنید تا قادر به وارد کردن لیست مخاطبان خود در گوشی جدیدتان باشید. شما می‎توانید همچنین یک حساب جدید آی‎کلاد برپا کنید و از گزینه‎ی “Import vCard” در بخش Contacts در وب بعدا استفاده کنید.

برای به سادگی وارد کردن لیست مخاطبان خود به یک گوشی اندرویدی جدید، شما می‎توانید آن‎ها را وارد یک حساب گوگل کنید. به وب سایت قدیمی Google Contacts بروید (اینترفیس جدید چنین ویژگی‎ را هنوز ارائه نمی‎دهد)، روی More > Import کلیک کنید، بر روی “Choose File” کلیک کنید و سپس فایل .vcf که آی‎کلاد به شما داده است را آپلود کنید. تمامی لیست مخاطبان آی‎کلاد شما وارد حساب گوگل شما خواهند شد. در گوشی اندرویدی جدید خود وارد حساب گوگل شوید و تمامی لیست مخاطبان شما آن‎جا خواهند بود. شما همچنین می‎توانستید یک ایمیل حاوی فایل .vcf به خود ارسال کنید یا آن را روی فضای ذخیره‎سازی گوشی اندرویدی‎تان با استفاده از یک کابل USB کپی کنید و در یک اپلیکیشن فایل منجر باز کنید، ولی این روش‎ها ساده و راحت نیستند.

ximg_57101b4104c4a.png.pagespeed.gp+jp+jw+pj+js+rj+rp+rw+ri+cp+md.ic.fDpT-plded

iTunes یکسری ویژگی‎های همگام‎سازی لیست مخاطبان را دارد. گرچه، بایستی همگام‎سازی آی‎کلاد خود را قبل از همگام‎سازی لیست مخاطبان خود با iTunes غیرفعال کنید، و iTunes در اختیار شما یک فایل از لیست مخاطبان که بتوانید روی یک کامپیوتر دیگر وارد کنید، نخواهد گذاشت. بهتر است در عوض استفاده از سرویس قدیمی iTunes از یکی از رو‎ش‎های بالا استفاده کنید.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال