بنچمارک گوشی HTC U 11 منتشر شد

گوشی HTC U 11 دارای امتیازی است که گوشی HTC U Ultra از آن بی‎نصیب شده بود، یعنی استفاده از چیپست اسنپ‎دراگون 835. عزیز جدید شرکت اچ‎تی‎سی در بین معدود گوشی‎هایی قرار گرفته است که از بهترین چیپست فعلی کوالکام استفاده می‎کند. به عبارت دیگر اچ‎تی‎سی دندان رقابت با سایر شرکت‎ها را به خوبی تیز […]

گوشی HTC U 11 دارای امتیازی است که گوشی HTC U Ultra از آن بی‎نصیب شده بود، یعنی استفاده از چیپست اسنپ‎دراگون 835. عزیز جدید شرکت اچ‎تی‎سی در بین معدود گوشی‎هایی قرار گرفته است که از بهترین چیپست فعلی کوالکام استفاده می‎کند. به عبارت دیگر اچ‎تی‎سی دندان رقابت با سایر شرکت‎ها را به خوبی تیز کرده است.

از گوشی‎های دیگر دارای این چیپست می‎توان Mi 6 شیائومی و گلگسی +S8 سامسونگ را نام برد. ما برای بررسی قدرت پرچم‎دار جدید اچ‎تی‎سی آن را در مقایسه با دو گوشی نام برده شده و هم‎چنین مدل دارای چیپست اگزینوس 8895 گلکسی +S8 سامسونگ و گوشی Mate 9 هوآوی (بهره‎مند از چیپست Kirin 960 هوآوی) قرار دادیم. سایر رقبا (یقینا به جز آیفون) دارای نسل قدیمی‎تر چیپ‎های کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 820 و 821 هستند.

بنچمارک ترکیبی AnTuTu تمامی بخش‎های یک گوشی را محک می‎زند و در این بخش HTC U 11 با سربلندی بیرون می‎آید (کسب رتبه‎ی اول).

این گوشی از محصولات بی‎نظیری مانند آیفون 7 پلاس و +Galaxy S8 (هردو مدل آن) بهتر عمل می‎کند. این باعث سخت‎تر کردن کار گوشی‎های HTC U Ultra و LG G6 می‎شود، دو گوشی مدل 2017 اما با عملکردی در حد محصولات 2016. البته نیازی نیست در این بین به محصول دیگر خود اچ‎تی‎سی یعنی HTC 10 evo نیز اشاره کنیم.

در بنچمارک دیگر قدرت پردازنده‎ی گوشی HTC U 11 ، هر هشت هسته، با 4 گیگابایت رم بررسی می‎شود. همان‎طور که در تصویر زیر مشاهده می‎کنید جابجایی از نسل پردازنده‎های 4 هسته‎ای (در اسنپ‎دراگون 820 و 821) به هشت هسته (در 835) تاثیر بسزایی در بخش عملکرد چند هسته‎ی پردازنده می‎گذارد. هسته‎های جدید گرچه به تنهایی آن‎قدر سریع نیستند.

HTC U 11 هم‎چنین بهره‎مند از آخرین پردازنده‎ی گرافیکی کوالکام یعنی آدرنو 540 است. این شرکت چیپ‎ساز ادعا می‎کند در مقایسه با نسل قبلی این چیپست عملکرد رندرسازی سه‎بعدی 25 درصد بهتر شده است.

بنچمارک Basemark X از این ادعا پشتیبانی می‎کند و شاهد عملکرد بارز بخش گرافیک در مقایسه با گوشی HTC 10 هستیم. در مقایسه با گوشی‎های دارای چیپست اسنپ‎دراگون 821 مانند LG G6، این تفاوت کمتر (تقریبا 20 درصد) بوده اما هم‎چنان اندکی بهتر است.

با نگاه به پلت‎‏فرم گرافیکی جدیدتر یعنیMali G71 (در گوشی Mate 9 و مدل اگزینوس +S8) متوجه می‎شویم از آدرنو 540 بهتر عمل می‎کنند. با این‎حال، کوالکام برای اجرای سنگین‎ترین بازی‎ها قدرت لازم را فراهم کرده است.

بایستی در پایان اشاره کنیم برتری یک گوشی چیزی فراتر از قدرت چیپست آن است اما HTC U 11 بدون شک در بحث عملکرد به مراتب بهتر از U Ultra ظاهر می شود. حتی خارج از محصولات خود این شرکت تایوانی، U 11 قادر است بسیاری از مدعیان تاج و تخت بهترین پرچم‎دار سال 2017 را به چالش بکشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال