شرکت‎های هوآوی و شیائومی نیز گوشی‌های هوشمند با صفحه‌نمایش خمیده عرضه خواهند کرد

از زمانی که می‎توان به یاد آورد، صفحات نمایش جهان شبیه به زمینی بودند که اعتقاد بر صاف بودن آن‎ وجود داشت. خوشبختانه، همه انسان‌ها می‎دانند که زمین گرد است. خمیده هم مفهوم خوبی است، و به همین جهت شرکت‎های ال‎جی و سامسونگ چندین سالی می‎شود که صفحات نمایش گوشی‎های خود را به این شکل ارائه می‎دهند. محصولاتی […]

از زمانی که می‎توان به یاد آورد، صفحات نمایش جهان شبیه به زمینی بودند که اعتقاد بر صاف بودن آن‎ وجود داشت. خوشبختانه، همه انسان‌ها می‎دانند که زمین گرد است. خمیده هم مفهوم خوبی است، و به همین جهت شرکت‎های ال‎جی و سامسونگ چندین سالی می‎شود که صفحات نمایش گوشی‎های خود را به این شکل ارائه می‎دهند. محصولاتی از این دست عبارت‌اند از ساعت‎های هوشمند، گوشی‎ همراه، دست‎بند‎های تناسب اندام و تلویزیون‎ها. با این‎حال، بعضی‎ شرکت‎ها از این روند عقب هستند و گزینه‎های کمی برای وفق دادن خود با چنین اوضاعی در اختیار دارند. چنین چیزی ولی قرار است تغییر کند.

به منظور دنبال کردن ردپای گوشی‎ بلک‎بری Priv در پاییز گذشته و گوشی Xplay 5 شرکت Vivo در بهار امسال، که گفته می‎شود هر دو از پنل‎های لبه خمیده‎ی دو جداره‎ی سامسونگ استفاده می‎کنند، گزارش جدیدی از سوی وب‎سایت چینی MyDrivers به گوش می‎رسد که ادعا می‎کند که شرکت شیائومی از صفحات قابل انعطاف‎پذیر ال‎چی و شرکت هوآوی از صفحات نمایش سامسونگ استفاده خواهند کرد. رونمایی از این دستگاه‎های جدید برای ماه شهریور امسال برنامه‎ریزی شده است.

هوآوی

Galaxy-S7-Edge-home-button-840x472

نام دستگاه هوآوی قرار است “Mate Edge” باشد و از صفحه‎ی نمایش لبه خمیده‎ی دو جداره‎ی سامسونگ از نوع OLED استفاده خواهد کرد. از آنجایی که سامسونگ آنقدر محتاط است که محصولات خودش تنها دارای صفحه‎ی نمایش Super AMOLED باشند، بنابراین احتمالا گوشی هوآوی از یک صفحه‎ی نمایش AMOLED از نوع “استاندارد” استفاده خواهد کرد. این گوشی گفته می‎شود که چیپست ساخت خود شرکت یعنی Kirin 950 را به همراه 4 گیگابایت رم در اختیار خواهد داشت. انتظار می‎رود که قیمت آن در حدود 4 هزار یوآن چین، نزدیک به 617 دلار، باشد.

از نظر طراحی، این گوشی را می‎توان به عنوان محصولی در نظر گرفت که از لحاظ بصری مشابه با گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج است، و همانند با سایر گوشی‎های هوآوی دارای یک حسگر اثر انگشت در قسمت پنل پشتی خواهد بود.

باید اشاره کنیم که قیمت یاد شده برای شرکتی که معمولا نام آن با محصولات ارزان‎تری گره می‎خورد، کاملا بالا است. در زمانی که این گوشی به بازار عرضه خواهد شد، قیمت گوشی سامسونگ گلکسی اس 7 اج بسیار کاهش و به همین حدود خواهد رسید، در نتیجه به صورت اجتناب ناپذیری یک نوع رقابت بین این دو گوشی به وجود خواهد آمد.

شیائومی

lg-g-flex-2-vs-lg-g3-aa-26-of-27-1280x720

گفته می‎شود گوشی شرکت شیائومی “Mi Edge” یا “Mi Note Edge” نامیده شود و از صفحه‎ی نمایش انعطاف‎پذیر ال‎جی استفاده خواهد کرد. در این گزارش آمده که نمایشگر دستگاه دارای لبه‎ی خمیده خواهد بود، ولی باید توجه داشت که LG Display هنوز شروع به تولید تجاری و انبوه پنل‎های نمایش لبه خمیده‎ی دو جداره که پشت درهای بسته در نمایشگاه CES 2015 به نمایش گذاشته شد، نکرده است؛ بنابراین ممکن است گوشی شیائومی دارای صفحه‎ی نمایشی مشابه با چیزی باشد که در سری گوشی‎های G Flex ال‎جی شاهد بودیم.

از نظر مشخصات، گفته می‎شود که گوشی شیائومی دارای تراشه‎ی اسنپ‎دراگون 820 شرکت کوآلکام به همراه 4 گیگابایت رم و یک دوربین پشتی 16 مگاپیکسلی است. قیمت این گوشی انتظار می‎رود 3 هزار یوآن چین، در حدود 463 دلار، باشد که اگر گزارش‎ها درست باشند نسبت به محصولی که هوآوی قصد عرضه آن را دارد به مراتب ارزان‎تر است.

lg-curved-edge-display-4

با فرض اینکه این گزارش درست باشد، این خبر می‎تواند برای شرکت‎های سامسونگ و ال‎جی خبرهای خوشی باشد؛ چون می‎توانند از امضای قرارداد با رقبای مهم خود بهره ببرند. این همکاری‎ها می‎تواند در جهت اهداف این شرکت‎ها باشد و عملکرد آن‎ها در بعد مالی را در ماه‎ها و حتی سال‎های آتی بهبود بخشد. به عنوان مثال ال‎جی، در فصل مالی گذشته به علت عرضه‎ی کمتر پنل ال‎سی‎دی ضرر مالی را تجربه کرد. بارها اشاره شده است که پنل‎های OLED در رابطه با پول‎سازی از فروش صفحات نمایش “تاثیرگذاران مثبتی” هستند. طبق گزارشی از سال گذشته سامسونگ در حال حاضر تمامی سود مربوط به این بازار را به خود اختصاص داده‎ است.

جمع‎بندی

samsung-galaxy-note-edge-review-aa-23-of-26-1000x563

با آنکه دیدن صفحه‎ی نمایش سامسونگ روی یک دستگاه متفاوت ممکن است آنقدر عجیب نباشد، ولی باید صبر کرد و دید که ال‎جی چه چیزی برای عرضه خواهد داشت. اگر این شرکت در واقع پنل‎های نمایش خمیده‎ی دو جداره مشابه با یکی سامسونگ تولید کند، سوال اصلی که باقی می‎ماند این است که چرا این شرکت قبل از اینکه به یک رقیب اجازه دهد چنین پنل‎هایی را داشته باشد، بر روی محصولات خودش از آن‎ها استفاده نکرده است؟

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال