سهم سامسونگ از بازار چین 3 درصد کاهش پیدا کرد

براساس تحقیقات موسسه‌ی تجاری Counterpoint، سامسونگ همانند اکثر شرکت‌های غریبه در کشور چین، در کشوری که گوشی‌هایی هوآوی، شیائومی و Oppo و Vivo به پادشاهی می‌پردازند، سهم قابل توجهی از فروش خود را از دست داده است. این خبر در حالی منتشر شده که سامسونگ در کشور چین پیش از این نیز شاهد کاهش سهم […]

براساس تحقیقات موسسه‌ی تجاری Counterpoint، سامسونگ همانند اکثر شرکت‌های غریبه در کشور چین، در کشوری که گوشی‌هایی هوآوی، شیائومی و Oppo و Vivo به پادشاهی می‌پردازند، سهم قابل توجهی از فروش خود را از دست داده است. این خبر در حالی منتشر شده که سامسونگ در کشور چین پیش از این نیز شاهد کاهش سهم خود بوده و حالا به نظر می‌رسد سهم فروش این غول کره‌ای به 3 درصد رسیده است. این در حالی است که سهم سامسونگ در سال گذشته در این کشور پهناور، 8.6 درصد بوده است.

به نظر می‌رسد برندهای داخلی کشور چین که حضور بسیار قدرت‌مندی را در خرده‌فروشی‌های این کشور دارند حرف اول را در بازار گوشی‌های‌هوشمند می‌زنند و از طرفی شرکتی نظیر شیائومی که محصولات خود را به صورت اینترنتی به فروش می‌رساند کمی ضعیف عمل کرده است. شرکت هوآوی با داشتن بیش از 19 درصد از سهم بازار بهترین عملکرد را در سه ماهه‌ی اول سال جاری میلادی داشته و پس از این شرکت، Oppo با سهم 17.5 درصدی در رتبه‌ی دوم قرار گرفته است. شرکت Vivo نیز با سهم 17 درصدی پابه‌پای شرکت Oppo پیش می‌رود و در رتبه‌ی سوم قرار داد.

از سویی دیگر، شرکت شیائومی که تمرکز عمده‌ی خود را بر روی فروش محصولات به صورت اینترنتی قرار داده به نظر می‌رسد در کشور چین طرفدار آن‌چنانی ندارد چرا که هنوز هم بسیاری از مردم این کشور خارج از شهرهای بزرگ زندگی می‌کنند و به خرید محصولات اینترنتی عادت نکرده‌اند. آمارهای منتشر شده حاکی از این است که شرکت Oppo محصولات خود را در بیش از 240 هزار فروشگاه در کشور چین به فروش می‌رساند و این آمار برای شرکت Vivo تقریبا به 120 هزار فروشگاه می‌رسد. از سوی دیگر، دو شرکت مورد اشاره برای مالکان فروشگاه نیز درصد بسیار خوبی را در نظر گرفته‌اند و برای فروش هر گوشی، مالکان فروشگاه تا 30 دلار دریافت می‌کنند.

سامسونگ که حالا با کاهش محسوس فروش خود در کشور چین مواجه شده باید ایده‌ی جدیدی را برای بالابردن فروش محصولات خود به کار گیرد. این شرکت برنامه‌های مخصوص در کشور چین را بر روی گوشی‌های خود قرار نداده و فروش محصولات خود را محدود به چند فروشگاه کرده است. نه تنها سامسونگ، بلکه تقریبا اکثر سازندگان غیر چینی که سعی در فروش محصولات خود در این کشور دارند نیز باید رویه‌ی خود را تغییر دهند تا شاید بتوانند با غول‌های سازنده‌ی گوشی‌همراه در این کشور رقابت کنند.

اگر نگاهی به سال 2014 بیندازیم، چشم‌بادامی‌های کره‌ای با سهم 20 درصدی در رتبه‌ی اول فروش گوشی‌های‌هوشمند در چین قرار داشتند و حالا طی سه سال، شرکت‌های چینی موفق شده‌اند آمار فروش محصولات خود را بیش از پیش بالاتر ببرند. حالا باید منتظر ماند و دید واکنش سامسونگ برای فروش هر چه بیشتر گوشی‌های خود در چین به چه شکل خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال