جنگ گوشی‌های هوشمند

هواوی با Mate XT به چالش اپل پاسخ می‌دهد

در روز جمعه، شاهد رقابت تنگاتنگ میان هواوی و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند چین بودیم. در حالی که بسیاری از طرفداران هواوی مشتاقانه منتظر عرضه مدل جدید Mate XT با قیمت چشمگیر 2800 دلار بودند، ناامیدی بر چهره آن‌ها سایه افکند. این مدل که قیمتی بیش از دو برابر آیفون 16 پرو مکس داشت، […]

در روز جمعه، شاهد رقابت تنگاتنگ میان هواوی و اپل در بازار گوشی‌های هوشمند چین بودیم. در حالی که بسیاری از طرفداران هواوی مشتاقانه منتظر عرضه مدل جدید Mate XT با قیمت چشمگیر 2800 دلار بودند، ناامیدی بر چهره آن‌ها سایه افکند. این مدل که قیمتی بیش از دو برابر آیفون 16 پرو مکس داشت، برای خریداران حضوری در دسترس نبود.

به گزارش سرویس اخبار موبایل رسانه فناوری تکنا، در فروشگاه‌های اصلی هواوی در شهرهای شنژن و پکن، صف‌های طولانی از علاقه‌مندان به این گوشی شکل گرفت. با این حال، تنها افرادی که پیش‌خرید خود را قطعی کرده بودند، موفق به خرید Mate XT شدند. یکی از این افراد، دانشجویی به نام یه، اظهار داشت که از شب قبل در صف انتظار بوده است تا از محصول جدید شرکت داخلی کشورش حمایت کند. رویترز گزارش داد که حدود 30 نفر در صف فروشگاه‌های هواوی در شنژن و پکن مشاهده شده‌اند، در حالی که این تعداد در یکی از فروشگاه‌های اصلی اپل در پکن به حدود 100 نفر می‌رسید.

تحلیلگران بر این باورند که محدودیت‌های زنجیره تامین و قیمت بالای محصول، از جمله دلایل اصلی عدم دسترسی آسان به Mate XT بوده است. با وجود اینکه ریچارد یو، مدیر اجرایی هواوی، از تبدیل “علمی-تخیلی به واقعیت” توسط این شرکت سخن گفته است، اما به نظر می‌رسد که داشتن چنین محصولی برای بسیاری از مصرف‌کنندگان همچنان یک آرزو باقی مانده است.

با این حال، هواوی از فروش “بهتر از انتظار” مدل Mate XT در فروشگاه اصلی شانگهای خبر داده است. پیش‌فروش این گوشی به بیش از 6.5 میلیون دستگاه رسیده که رقمی قابل توجه است. در همین حال، اپل با چالش‌هایی در بازار چین روبرو است. کاهش فروش آیفون و عدم معرفی شریک هوش مصنوعی در چین، از جمله مواردی هستند که بر عملکرد این شرکت در این بازار تأثیر گذاشته‌اند. برای مشاهده تازه ترین خبرها به صفحه اخبار فناوری رسانه تکنا مراجعه کنید.