هواوی به زودی اینترنت ماهواره‌ای شبیه استار لینک توسعه می‌دهد

هواوی قصد دارد با توسعه اینترنت ماهواره‌ای از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز شود. سرویس اینترنت این شرکت با عملکرد مشابه سرویس استارلینک در شرکت اسپیس ایکس توسعه خواهد یافت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از شرکت‌های مهم فناوری در جهان است که قصد دارد آزمایش شبکه اینترنتی ماهواره‌ای را همانند استارلینک در مدار […]

هواوی قصد دارد با توسعه اینترنت ماهواره‌ای از شرکت‌های خارجی بی‌نیاز شود. سرویس اینترنت این شرکت با عملکرد مشابه سرویس استارلینک در شرکت اسپیس ایکس توسعه خواهد یافت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، از شرکت‌های مهم فناوری در جهان است که قصد دارد آزمایش شبکه اینترنتی ماهواره‌ای را همانند استارلینک در مدار پایین زمین آغاز کند. طبق گزارش‌های منتشر شده در آزمایشات هواوی احتمالاً سرویس های اینترنت ماهواره‌ای این شرکت می‌تواند با سرعتی معادل سرعت دانلود ۶۰۰ مگابیت بر ثانیه ارائه شود.

اطلاعات منتشر شده در مورد آزمایش اینترنت ماهواره‌ای شرکت توسط دانشمند ارشد فناوری بیسیم 6G نام وانگ جون منتشر شده است. طبق این اطلاعات هواوی اتصال ماهواره‌ای آزمایش شده را به گوشی‌های هوشمند خود اضافه خواهد کرد و پیش از این نیز در میت ۶۰ پرو از این قابلیت برای اتصال ماهواره‌ای رونمایی کرده بود.

البته پشتیبانی این گوشی از اتصال ماهواره‌ای GEO باعث برخی انتقادها شد. زیرا در حال حاضر گوشی‌های هوشمند از ماهواره‌های قرار گرفته در مدار LEO استفاده می‌کنند. در آن زمان هواوی تلاش کرد تا با ارائه برنامه‌های خود در مورد اینترنت ماهواره‌ای در مدار پایینی زمین به این انتقادها پاسخ دهد.

سرویس اینترنتی ماهواره هواوی شبیه به سرویس استارلینک از شرکت اسپیس ایکس خواهد بود و می‌تواند حتی در مناطق دور افتاده نیز امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال