وب‌سایت iFixit گوشی G5 ال‌جی را تعمیرپذیرترین گوشی سال 2016 معرفی کرد

زمانی که قصد خرید یک گوشی یا تبلت جدید را داریم، فاکتورهای گوناگونی می‌توانند در انتخاب ما تاثیرگذار باشند. مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، سیستم‌عامل و هماهنگی با اکوسیستم آن از جمله مواردی هستند که آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم. شاید مورد دیگری که بسیار مهم است و تاکنون به آن توجه نکرده‌اید، تعمیرپذیری دستگاه باشد؛ چراکه […]

زمانی که قصد خرید یک گوشی یا تبلت جدید را داریم، فاکتورهای گوناگونی می‌توانند در انتخاب ما تاثیرگذار باشند. مشخصات سخت‌افزاری دستگاه، سیستم‌عامل و هماهنگی با اکوسیستم آن از جمله مواردی هستند که آن‌ها را مدنظر قرار می‌دهیم. شاید مورد دیگری که بسیار مهم است و تاکنون به آن توجه نکرده‌اید، تعمیرپذیری دستگاه باشد؛ چراکه ممکن است درصورتی که دستگاه مورد نظر شما تعمیرپذیری خوبی نداشته باشد، به خاطر مشکلی کوچک محبور به کنار گذاشتن آن شوید.

این مورد برای افرادی که قصد نگهداری گوشی خود برای چندسال را دارند، مهم است. وب‌سایت iFixit که جمعی از بهترین تعمیرکنندگان اسمارت‌فون‌ها آن را اداره می‌کنند، به تازگی لیستی از تعمیرپذیرترین دستگاه‌های معرفی شده در سال 2016 را منتشر کرده است. در ابتدای این لیست، نام پرچمدار امسال شرکت LG، گوشی G5 به چشم می‌خورد.

این گوشی موفق به دریافت امتیاز بسیار بالای 8 از 10 در تست iFixit شده است. جای تعجبی هم برای این انتخاب و این امتیاز نیست چراکه G5 به دلیل ماژولار بودن بسیار تعمیرپذیری بالایی دارد. در جایگاه بعدی این لیست، پرچمدار گوگل، گوشی پیکسل و سپس آیفون 7 اپل دیده می‌شود که هردو دستگاه امتیاز 7 از 10 را بدست آورده‌اند. این گروه همچنین امتیاز پایین 3 از 10 را به گلگسی اس 7 و گلگسی اس 7 اج اختصاص داده‌اند.

iFixit اعلام کرده است که از آنجایی که اجزای این گوشی بصورت ماژولار هستند، امکان جایگزینی آن‌ها وجود دارد. به‌نظر میرسد تمامی بخش‌های گوشی G5 با استفاده از چسب به یکدیگر متصل شده باشند و با کالبد شیشه‌ای آن، جدا شدن آن کاری است که نیاز به مهارت دارد. درصورتی که قصد خرید یکی از این دستگاه‌ها را دارید، تعمیرپذیری را می‌توانید در لیست معیارهای خود قرار دهید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال