مصرف باتری در گوشی‌های پرچم‌دار سال 2016 چگونه است؟

عمر باتری، اغلب اولین چیزی است که مردم از یک گوشی هوشمند مدرن می‌خواهند. شارژ کردن گوشی خود هر شب زیاد هم سرگرم کننده نیست، به ویژه در روزهای کاری که تا شب بیرون هستید و به گوشی خود نیاز دارید. همه گوشی‌ها قادر به چنین وضعیتی نیستند. به همین دلیل ما قصد داریم عمر […]

عمر باتری، اغلب اولین چیزی است که مردم از یک گوشی هوشمند مدرن می‌خواهند. شارژ کردن گوشی خود هر شب زیاد هم سرگرم کننده نیست، به ویژه در روزهای کاری که تا شب بیرون هستید و به گوشی خود نیاز دارید.

همه گوشی‌ها قادر به چنین وضعیتی نیستند. به همین دلیل ما قصد داریم عمر باتری تمام گوشی‌های پرچمدار را با هم مقایسه کنیم. در حال حاضر تمام گوشی‌های مهم سال 2016 عرضه شده‌اند، زمان آن رسیده که یک جمع بندی کرده و بهترین گوشی را از لحاظ عمر باتری پیدا کنیم.

اول از همه اجازه دهید چند جمله‌ای در مورد روش تست خود بگوییم: ما تمام گوشی‌ها را در یک سطح برابر قرار داده و صفحه نمایش آن را روی 200 نیت تنظیم می‌کنیم، سطح روشنایی که مناسب برای استفاده در محیط‌های داخلی است. سپس مرورگر تمام گوشی‌ها را باز کرده و استفاده معمولی از گوشی هوشمند را شبیه‌سازی می‌کنیم. بدون اینکه حالت استندبای آن روشن باشد، امتیاز آن‌ها را به دست می‌آوریم که نشان دهنده استفاده از صفحه نمایش روشن است. اکنون ببینید که کدام گوشی‌ها در این تست بهترین هستند.

عمر باتری

  1. اپل آیفون 7 پلاس

آیفون 7 پلاس کمبود طرفیت باتری ندارد و باتری 2،900 میلی‌آمپرساعتی آن نسبت به باتری 2،750 میلی‌آمپرساعتی آیفون 6s پلاس سال گذشته ارتقا یافته است. عمر باتری این گوشی علی‌رغم کوچک بودن آن، بیش از سایر همتاهای اندرویدی خود است. در واقع، در تست ما با امتیاز 9 ساعت و 5 دقیقه، بالاترین رتبه را در میان گوشی‌های پرچمدار 2016 به خود اختصاص داده است.

apple-iphone-7-plus

  1. اپل آیفون 7

باتری آیفون 7، 1،960 میلی آمپرساعت است که 15 درصد بزرگتر از باتری 1،715 در آیفون 6s می‌باشد. ظاهرا حذف جک هدفون فضایی را در داخل گوشی خالی کرده است. خبر خوب اینکه تمام این ویژگی‌ها باعث شده که آیفون 7 در رتبه بندی ما در بالای جدول قرار گیرد: امتیاز آن 7 ساعت و 46 دقیقه بوده و بعد از آیفون 7 پلاس در رتبه دوم قرار گرفته است.

apple-iphone-7

  1. گوگل پیکسل

گوگل پیکسل در واقع دارای باتری کمی بزرگتر از نکسوس 5ایکس می‌باشد، از 2،700 به 2،770 میلی آمپرساعت ارتقا یافته است. اما این تنها یک ارزش کمی است؛ این در واقع در زمان استفاده شما از گوشی چگونه به عمر باتری تبدیل می‌شود؟ در تست ما این گوش به مدت 7 ساعت و 45 دقیقه روشن ماند و در رتبه سوم قرار گرفت.

google-pixel

  1. شیائومی Mi 5

شیائومی Mi 5 دارای باتری 3،000 میلی آمپر ساعت وده و در تست ما به مدت 7 ساعت و 27 دقیقه روشن ماند. این گوشی پس از گوگل پیکسل در مقام چهارم قرار گرفت. شیائومی این امتیاز را مدیون مدیریت برخی برنامه‌ها است اما این یک شمشیر دو لبه است زیرا مردم می‌گویند که نمی‌توانند پیام‌های خود را در زمان خود از برخی برنامه‌های محبوب مانند وایبر دریافت کنند (اما فیس‌بوک مسنجر به خوبی کار می‌کند).

xiaomi-mi-5

  1. گوگل پیکسل XL

گوگل پیکسل XL دارای باتری 3،450 میلی آمپرساعت است که ظرفیت آن با نکسوس 6P برابر می‌باشد. در تست ما امتیاز آن کمی کمتر از 7 و نیم ساعت بود. نسبت به سایر گوشی‌های مشابه، این گوشی امتیاز بالاتر از متوسط دارد و در رتبه پنجم این جدول قرار می‌گیرد.

google-pixel-xl

  1. سامسونگ گلکسی S7 Edge

گوشی سامسونگ گلکسی S7 Edge با باتری 3،600 میلی آمپر ساعت یکی از بهترین گوشی‌ها در تست ما است. امتیاز آن 7 ساعت و 18 دقیقه بوده اما آنچه که مسلم است در دنیای واقعی این گوشی عملکرد عالی را خود نشان می‌دهد و عمر باتری طولانی دارد.

samsung-galaxy-s7-edge

  1. HTC 10

اچ‌تی‌سی 10 دارای باتری 3،000 میلی آمپر ساعت بوده و در تست ما توانست به مدت 7 ساعت و 10 دقیقه روشن بماند که این امتیاز بالاتر از حد متوسط بوده و در دنیای واقعی عملکرد خیلی خوبی دارد.

htc-10

  1. موتو Z فورس دروید

موتو زد فورس دروید دارای باتری بزرکتر از حد متوسط 3،500 میلی آمپرساعت است که امتیاز آن در تست ما 7 ساعت بود. این گوشی در جدول ما در رتبه‌های میانی قرار گرفته که نسبت به اندازه بزرگ باتری آن کمی جای تعجب هست.

moto-z-force-droid-edition

  1. هوآوی P9

هوآوی یکی از تولیدکنندگانی است که به سرعت در حال رشد بوده و پرچمدار آن برای امسال، هوآوی P9، در رتبه های میانی جدول قرار گرفته است. باتری 3،000 میلی آمپرساعت این گوشی کمتر از 7 ساعت روشن ماند. این گوشی از رقبای خود از جمله گلکسی S7 و ال‌جی G5 پیشی گرفته است اما نسبت به رتبه‌های بالای جدول عقب مانده است. تست ما نشان می‌دهد که این گوشی عمر باتری روز به روز دارد و نمی‌توانیم با مصرف منظم بیش از یک روز از آن استفاده کنیم. در واقع، مطمئن هستیم که کاربران واقعی تا شب خود را به شارژر خواهند رساند.

huawei-p9

  1. سونی اکسپریا XZ

سونی اکسپریا XZ دارای باتری غیرقابل جابه‌جایی 2،900 میلی آمپر ساعتی است. سونی اعلام کرده که به منظور استفاده طولانی مدت از باتری، از شارژ بیش از حد و آسیب رساندن به باتری جلوگیری می‌کند. با این حال، آنچه که بیشتر کاربران به آن علاقمند خواهند شد، عمر باتری واقعی آن در مصرف روزانه است. انتظار معجزه نداشته باشید: باتری 2،900 میلی آمپرساعتی آن عملکرد خوبی در تست ما داشته اما عالی نیست. امتیاز آن در تست ما 6 ساعت و 41 دقیقه بود.

sony-xperia-xz

  1. سامسونگ گلکسی S7

گلکسی S7 دارای باتری 3،000 میلی آمپر ساعت است اما در رتبه‌های میانی این جدول قرار گرفته است. این گوشی به مدت 6 ساعت و 37 دقیقه روشن ماند و در دنیای واقعی نیز به نظر می‌رسد به مدت یک روز کامل دوام داشته باشد اما نه بیشتر از آن.

samsung-galaxy-s7

  1. LG V20

با اینکه LG V20 در کل یک گوشی خوبی است اما عمر باتری آن زیاد هم خوب نیست. این گوشی که مجهز به باتری 3200 میلی آمپر ساعتی است، هم در تست ما و هم در دنیای واقعی عملکرد متوسطی دارد. این گوشی به مدت 6 ساعت و 23 دقیقه روشن می‌ماند که باعث شده گلکسی  S7 edge و آیفون 7 از آن پیشی بگیرد اما از وان پلاس 3 و V10 سال گذشته جلو افتاده است. این گوشی اگر با اعتدال مصرف شود می‌تواند با یک بار شارژ یک روز کامل مورد استفاده قرار گیرد.

lg-v20

  1. وان پلاس 3

وان پلاس 3 مجهز به باتری 3،000 میلی آمپرساعت، صفحه نمایش 5.5 اینچ و تراشه 820 اسنپدراگون است. لازم به ذکر است که وان پلاس 3 دارای صفحه نمایش آمولد 1080×1920 پیکسل است، رزولوشن پایین‌تر نسبت به سایر گوشی‌های پرچمدار کواد HD، که به نظر می‌رسد اثر مثبتی بر طول عمر باتری داشته باشد. متاسفانه، در دنیای واقعی این چنین نیست. این گوشی در تست ما امتیاز 5 ساعت و 53 دقیقه کسب کرده که باعث شده در میان ضعیف‌ترین گوشی‌های امسال از لحاظ عمر باتری قرار گیرد. ما بعید می‌دانیم که این گوشی بتواند در طول یک روز کامل دوام یابد.

oneplus-3

  1. موتو Z دروید

گوشی موتو Z دروید فوق‌العاده نازک دارای صفحه نمایش کوچکتر از حد معمول 5.5 اینچ کواد اچ‌دی است. این گوشی در تست ما 5 ساعت و 52 دقیقه دوام داشته و در رتبه‌های آخر جدول قرار گرفته است. اگر به طور متعادل از گوشی استفاده کنید می‌تواند طول یک روز کامل روشن بماند اما اگر به مصرف بیشتری نیاز داشته باشید باید قبل از پایان روز آن را شارژ کنید.

moto-z-droid-edition

  1. LG G5

ال‌جی G5 با باتری قابل جابه جایی 2،800 میلی آمپرساعتی خود در رتبه آخر جدول قرار گرفت. این گوشی توانست به مدت 5 ساعت و 51 دقیقه روشن بماند که قادر است یک روز مورد استفاده قرار بگیرد اما باید هر روز شارژ شود.

lg-g5

در حالیکه عمر باتری گوشی‌های پرچمدار 2016، موضوعی برای بحث است اما ما تنها می‌خواهیم پیش‌زمینه‌ای ارائه دهیم و به همین دلیل فهرستی از گوشی‌های اصلی 2015 را نیز نشان داده‌ایم. شما با این روش به راحتی می‌توانید ببینید که دستگاه‌های سال پیش از لحاظ عمر باتری چگونه بوده‌اند و آیا پیشرفت قابل توجه یا ناچیزی در عمر باتری ارائه شده است.

نکته جالب این است که امتیازهای عمر باتری نسبت به دستگاه‌های سال گذشته بهتر است. امیدواریم که این روند سال آینده هم ادامه پیدا کند.

عمر باتری

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال