ایلان ماسک از عرضه آزمایشی اینترنت سرویس استارلینک خبر داد

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده است به زودی سرویس های اینترنت ماهواره ای خود را در ایالت های شمالی و همچنین برخی مناطق جنوبی کانادا آزمایش خواهد کرد. این شرکت روز گذشته دسته جدیدی از ماهواره های مربوط به پروژه استارلینک را به مدار زمین ارسال کرده بود. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدیرعامل […]

شرکت اسپیس ایکس اعلام کرده است به زودی سرویس های اینترنت ماهواره ای خود را در ایالت های شمالی و همچنین برخی مناطق جنوبی کانادا آزمایش خواهد کرد. این شرکت روز گذشته دسته جدیدی از ماهواره های مربوط به پروژه استارلینک را به مدار زمین ارسال کرده بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرده است پس از قرار گیری ماهواره ها در نقاط مشخص شده این شرکت اینترنت آزمایشی خود را در برخی ایالات متحده . همچنین مناطقی از جنوب کانادا را آغاز خواهد کرد. هم اکنون نیز این شرکت قادر است اینترنتی با سرعت دانلود ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه مشابه آنچه در خدمات اینترنت زمینی وجود دارد به کاربران ارائه دهد.

از ویژگی های جذاب پروژه استارلینک شرکت اسپیس می توان به دسترسی مناطق روستایی و شهرهای کوچک به اینترنت سریع اشاره کرد. سرویس استارلینک می‌تواند اینترنت را با سرعت بسیار بالا به تمام نقاط زمین ارسال کند. به همین دلیل بیشترین تقاضای اینترنت مربوط به نواحی روستایی و حاشیه شهرها بوده است. در حال حاضر این شرکت ۷۷۰ ماهواره در مدار زمین قرار داده است که همگی این ماهواره ها در عرضهای جغرافیایی بالا در حال گردش هستند. همچنین طی این پروژه در سه ماه آینده ماهواره‌هایی نیز برای دسترسی به عرض های جغرافیایی پایین تر  فرستاده خواهد شد.

پیش از این ایلان ماسک طی توییتی اعلام کرده بود تاخیر اینترنت در آینده از طریق افزایش ماهواره‌ها کاهش خواهد یافت و همچنین با استقرار ایستگاههای زمینی بیشتر و مراکز سرور، به تدریج تاخیر اینترنت به صفر خواهد رسید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال