احتمال رونمایی اپل از نسخه اندرویدی iMessage در کنفرانس WWDC 2016

گفته می‎شود تاکنون بزرگ‌ترین عاملی که مانع رفتن کاربران iOS به سمت اندروید می‎شود، اپلیکیشن iMessage است. ظاهرا به همین دلیل شرکت گوگل برای ترغیب بیشتر کاربران iOS به جهت مهاجرت، اپلیکیشن‎های پیام‎رسان بسیار مختلفی  از جمله Allo و Duo ساخته است، که در چند ماه آینده عرضه خواهند شد و معرفی آن‎ها در کنفرانس سالانه‎ی […]

گفته می‎شود تاکنون بزرگ‌ترین عاملی که مانع رفتن کاربران iOS به سمت اندروید می‎شود، اپلیکیشن iMessage است. ظاهرا به همین دلیل شرکت گوگل برای ترغیب بیشتر کاربران iOS به جهت مهاجرت، اپلیکیشن‎های پیام‎رسان بسیار مختلفی  از جمله Allo و Duo ساخته است، که در چند ماه آینده عرضه خواهند شد و معرفی آن‎ها در کنفرانس سالانه‎ی I/O گوگل صورت گرفت.

حتی اپلیکیشن‎هایی وجود دارند که اجازه استفاده از خدمات iMessage در دستگاه‎های اندرویدی می‎دهند، ولی طبق روال همیشگی، یک مشکل همیشه وجود دارد. گزارش جدیدی که از سوی وب‎سایت MacDailyNews رسیده، نشان از این دارد که اپل قصد دارد از نسخه‎ی اندرویدی iMessage در WWDC، کنفرانس توسعه‎دهندگان جهانی خود، رونمایی کند.

بزرگ‌ترین مزیت معرفی iMessage برای اندروید، رمزنگاری مبدا به مقصد در بین این دو پلت‎فرم است که بزرگ‎ترین پلت‎فرم‎های جهان موبایل به شمار می‎روند. حتی خدمات پیام‎رسانی Allo گوگل چنین چیزی را در هنگام عرضه، ارائه نخواهد داد، گرچه برای هر دو پلت‎فرم موجود خواهد بود.

این حرکت تنها از یک نما بسیار بی‎نظیر است، به این علت که ممکن است چنین امری اصلا رخ ندهد. از طرف دیگر، چنین خبری بسیار مهم نخواهد بود چون اپل همیشه به آهستگی با استفاده از اپلیکیشن‎های موزیک اپل و ‎همچنین اپلیکیشن Move to iOS خود در پلی‎استور گوگل، وارد قلمروی سلطنت گوگل شده است. ولی از طرف دیگر گوگل از ابتدا با اپل بوده و دارای یک بسته‎ی نرم‎افزاری در iOS است از جمله مواردی که برای کاربران اندرویدی حتی به چشم نمی‎خورند.

طبق گفته‎ی این گزارش، اپل “دائما در حال تغییر” برنامه‎هایش در رابطه با معرفی iMessage در WWDC است، از جمله احتمال این‎که معرفی آن را به زمان دیگری موکول کند. همان‎طور که انتظار می‎رود، چنین خبری تنها یک شایعه است، ولی خوشبختانه برای صحت آن نیازی به صبر طولانی نیست، چراکه کنفرانس توسعه‎دهندگان جهانی اپل در تاریخ دوشنبه 24 خرداد، برگزار خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال