WWDC 2016: سیستم‌عامل Sierra با تمرکز روی Continuity و iCloud معرفی شد

اپل در کنفرانس WWDC 2016 خود نسخه‎ی بعدی OS X را معرفی کرده است و همین اول کار باید اشاره کنیم که این سیستم‎عامل یک اسم کاملا جدید دارد یعنی: macOS. بعد از 15 سال استفاده از اسم ” OS X” اپل قصد تغییر نام سیستم‎عامل دستگاه‎های رومیزی خود به macOS را دارد. با این […]

اپل در کنفرانس WWDC 2016 خود نسخه‎ی بعدی OS X را معرفی کرده است و همین اول کار باید اشاره کنیم که این سیستم‎عامل یک اسم کاملا جدید دارد یعنی: macOS.

بعد از 15 سال استفاده از اسم ” OS X” اپل قصد تغییر نام سیستم‎عامل دستگاه‎های رومیزی خود به macOS را دارد. با این به‎روزرسانی، تمامی 4 سیستم‎عامل دیگر اپل یک بنیاد اسمی متداول در اشتراک با هم خواهند داشت. قبلا شاهد شنیدن اسامی iOS، watchOS، tvOS بوده‎ایم و حالا macOS نیز به این خانواده ملحق شده است.

معنای این حرف این نیست که تمامی جنبه‎های سیستم‎عامل OS X در حال تغییر است. همان سیستم‎عاملی است که می‎شناسید و (شاید) عاشق آن هستید، علاوه بر این‎که قابلیت‎های جدید لازمی را در خود دارد که به همراه هر آپدیت مهم به چشم خواهند خورد.

بزرگ‎ترین قابلیت امسال سیری است. این دستیار دیجیتالی اپل بعد از 5 سال از زمان معرفی‎اش حالا توسط اپل به سیستم‎عامل مک آورده شده است.

نحوه‎ی عملکرد سیری در macOS تقریبا مشابه با iOS است. با کلیک کردن روی آیکون سیری در داک یا نوار منو، شما قادر به فراخوانی آن برای برنامه‎ریزی یادآورها، ارسال پیام‎های متنی، باز کردن اپلیکیشن‎ها، نگاه کردن زمان پخش فیلم‎ها و نتایج ورزشی و به ترتیب موارد دیگر خواهید بود، همانند کاری که این دستیار دوست‎داشتنی در آیفون و آی‎پد انجام می‎دهد. سیری حتی می‎تواند قابلیت‎های بیشتر از این هم داشته باشد. سیری بر روی سیستم‎عامل مک هم‎چنین قادر به جستجو از میان فایل‎های شما خواهد بود و نتایج جستجو را در مرکز ناتیفیکیشن مک‎ ذخیره خواهد کرد.

دو قابلیت مفید جدید دیگر قسمت‎های تازه‎ی‎ قابلیت Continuity هستند. اگر یک اپل‎واچ بر دست داشته باشید، مک شما حالا زمانی که به آن نزدیک می‎شوید توسط ساعت از حالت قفل خارج می‎شود. اپل هم‎چنین یک کلیپ‎بورد جهانی اضافه کرده که به شما اجازه می‎دهد بین یک آیفون و یک مک، اعمال کپی / پیست را انجام دهید.

اپل هم‎چنین در حال استفاده از آی‎کلود برای این است که مدیریت فایل اندکی ساده‎تر شود. ابتدا، این شرکت ویژگی جدیدی را به آن اضافه کرده است که به شما اجازه می‎دهد پوشه‎ی اسناد و دسکتاپ خود را بین چندین دستگاه همگام کنید، شما حتی قادر به مشاهده‎ی آن فایل‎ها از آیفون یا یک کامپیوتر شخصی خواهید بود. قابلیت جالب‎تر جدید دیگر آی‎کلاد در رابطه با پاک‎سازی فضای‎ذخیره‎سازی است. با سیستم‎عامل Sierra، آی‎کلود قادر به این خواهد بود که به صورت خودکار فایل‎های قدیمی را از مک شما پاک و آن‎ها را در آی‎کلاد ذخیره کند تا فضای بیشتری برای فایل‎های جدیدی که در حال کار با آن‎ها هستید، باز شود. این امر می‎تواند بی‎نهایت مفید باشد (به خصوص با توجه به هاردهای حالت جامد 128 گیگابایتی که هنوز اپل به آن‎ها علاقه دارد)، ولی ما بایستی منتظر باشیم ببینیم که اپل در این رابطه دقیقا چه میزان فضا در آی‎کلاد در اختیار افرادی که مک‎ دارند، قرار می‎دهد.

به‎روزرسانی‎های دیگری هم به چشم می‎خورد و بعضی از آن‎ها حتی در WWDC 2016 توسط اپل اعلام نشد. آن‎ها شامل یک به‎روزرسانی برای مرورگر سافاری می‎شوند که به آن اجازه می‎دهد به منظور انجام خریدها تحت وب از سرویس Apple Pay استفاده کند، تا زمانی که یک آیفون برای صحت تعیین هویت در نزدیکی آن دارید. علاوه بر این به اکثر اپلیکیشن‎های داخلی زبانه‎هایی اضافه شده است. اپلیکیشن Photos نیز به‎روزرسانی شده تا پیدا کردن اماکن و افراد بهتر باشد. و یک حالت تصویر در تصویر نیز دیده می‎شود که به شما اجازه می‎دهد در هر گوشه‎ای از صفحه‎ی نمایش ویدئویی را به حالت شناور داشته باشید.

اپل یک نسخه‎ی بتا از سیستم‎عامل Sieera را در مردادماه عرضه خواهد کرد. نسخه‎ی نهایی آن در ماه پائیز ارائه خواهد شد. آخرین نسخه از macOX به اسم OS X El Capitan، در شهریورماه سال قبل ارائه شد. حدودا در همین زمان اپل معمولا از نسخه‎های جدید سیستم‎عامل دستگاه‎های رومیزی خود رونمایی می‎کند و به احتمال زیاد امسال هم چنین اتفاقی خواهد افتاد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال