نقض ناخواسته قوانین حریم خصوصی توسط کمیسیون اروپا

در حالی که اتحادیه اروپا و کمیسیون آن به عنوان نهاد اجرایی این اتحادیه بسیاری از بزرگان فناوری را مجبور به اجرای قوانین مختلف کرده است این کمیسیون خود به صورت ناخواسته به نقض قوانین حریم خصوصی پرداخت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اجرای قانون بازارهای دیجیتال مربوط به اتحادیه اروپا از […]

در حالی که اتحادیه اروپا و کمیسیون آن به عنوان نهاد اجرایی این اتحادیه بسیاری از بزرگان فناوری را مجبور به اجرای قوانین مختلف کرده است این کمیسیون خود به صورت ناخواسته به نقض قوانین حریم خصوصی پرداخت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اجرای قانون بازارهای دیجیتال مربوط به اتحادیه اروپا از اوایل مارس ۲۰۲۴ به صورت جدی آغاز شده است. شرکت‌ها و پلتفرم‌های دربان از قبیل اپل آلفا بت مایکروسافت با ایجاد تغییر در محصولات خود ملزم به تبعیت از قوانین جدید اتحادیه اروپا شدند. گزارش جدیدی از یک سازمان دیده‌بان منتشر شده است که نشان می‌دهد این کمیسیون قوانین حریم خصوصی را در استفاده از نرم‌افزارهای مایکروسافت نقض کرده است. پس از انتشار این مورد دستور سخت گیری های بیشتر توسط نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌های اروپا صادر شد.

گزارشی که در این مورد توسط رویترز منتشر شده است نهاد ناظر بر حفاظت از داده‌های اروپا توانست به شناسایی این موضوع بپردازد که کمیسیون اروپا روی نحوه استفاده از مجموع نرم‌افزار مایکروسافت ۳۶۵ مراقبت کافی نداشته و بدین ترتیب باعث نقض قوانین حفظ حریم خصوصی شده است. ناظر در نهایت و در واکنش به این اتفاق دستور سخت‌گیری بیشتر در زمینه انتقال داده‌ها به مایکروسافت صادر کرده است. این نهاد می‌گوید کمیسیون اروپا طی قراردادی با مایکروسافت هنوز نوع داده‌های جمع آوری شده شخصی را مشخص نکرده است و هنوز به طور واضح مشخص نیست برای کدام اهداف باید از مایکروسافت ۳۶۵ استفاده کرد. الیته به نظر می رسد این نقض قوانین به صورت ناخواسته انجام گرفته باشد.

پس از انتشار این موضوع شرکت مایکروسافت نیز برای بررسی این تصمیم با اتحادیه اروپا و با هدف رفع نگرانی‌ها همکاری خود را اعلام داشته است. به گفته مایکروسافت مسائل مطرح شده تنها به الزامات قانون اتحادیه اروپا و برای موسسات اروپایی در نظر گرفته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال