تمرکز اصلی اینتل در کنفرانس IDF 2016 بر روی واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء و دیتاسنترها خواهد بود

برای چندین دهه است که شرکت اینتل در زمینه‌ی کامپیوترها فعالیت داشته و این صنعت را در اولویت قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که حالا موارد دیگری همچون واقعیت مجازی، اتومبیل‌های خودران و هوش مصنوعی بیش از پیش مورد توجه این شرکت قرار داشته و کامپیوترها دیگر در اولویت نیستند. این موضوعیست که […]

برای چندین دهه است که شرکت اینتل در زمینه‌ی کامپیوترها فعالیت داشته و این صنعت را در اولویت قرار داده است. اما به نظر می‌رسد که حالا موارد دیگری همچون واقعیت مجازی، اتومبیل‌های خودران و هوش مصنوعی بیش از پیش مورد توجه این شرکت قرار داشته و کامپیوترها دیگر در اولویت نیستند.

این موضوعیست که اینتل قصد دارد آن را در کنفرانس IDF 2016 (مخفف “انجمن توسعه‌دهندگان اینتل”) بیان کرده و آینده فعالیت‌های خود را خارج از دنیای کامپیوترها نشان دهد. باید اشاره داشته باشیم که در این کنفرانس، پهبادها و ربات‌ها نیز در سالن حضور داشته و حتی برخی از آنها با استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی، در میان کاربران جضور پیدا خواهند کرد. اینطور که اینتل اعلام کرده، امسال دیگر خبری از کامپیوترها و سیستم‌های قدرتمند که باعث به وجد آوردن کاربران می‌شود نخواهد بود و شرکت‌کنندگان بیش از پیش، با استراتژی‌های این شرکت در مورد تکنولوژی‌های دیگر همچون دیتاسنترها و اینترنت اشیاء آشنا خواهند شد.

البته این موضوع جدیدی نبوده و از ماه آوریل، شرکت اینتل در حال کار کردن بر روی دیگر بخش‌ها بوده و مدت‌هاست که کامپیوترها، برای اینتل در اولویت نیستند. شاید یکی از اقداماتی که پیشتر اینتل برای بازسازی خود انجام داده بود، خبر اخراج کردن 12,000 کارمند بود که البته این کار نیز در راستای حضور این شرکت در تولید چیپ‌های موبایل بود. مدیران ارشد شرکت اینتل تلاش دارند تا در مورد کارمندانی که اخراج شده‌اند، به گونه‌ی دیگری صحبت کرده و از موقعیت‌های جدیدی که پیش روی آنها و در بخش‌های دیگر وجود دارد، صحبت کنند.

به هر شکل، اینتل در IDF 2016 قصد دارد اطلاعات جدیدی مورد واقعیت مجازی، اینترنت اشیاء، ماشین‌های خودآموز و … در اختیار کاربران قرار دهند. همچنین اینتل قصد دارد از سیستم FPGA (مدار مجتمع دیجیتال برنامه‌پذیر) برای چیپ‌ها که قابلیت برنامه‌ریزی شدن دارد نیز رونمایی کند. هر چند، دنیای کامپیوترها به صورت مطلق از سوی اینتل طرد نشده و این شرکت در این زمینه نیز می‌تواند به عنوان بزرگ‌ترین شرکت دنیا شناخته شود، اما این موضوع برای مدیران در اولویت نخواهد بود. با این وجود، دنیای کامپیوترها سودآورترین فعالیت شرکت اینتل است که مدیران شرکت نیز به خوبی نسبت به این موضوع واقف بوده و قصد دارند سمت و سوی فعالیت‌های خود را به دیتاسنترها، سرورها و سیستم‌های ابری ببرند.

اینتل در کنار انتشار اطلاعاتی جدید در مورد پردازنده‌های بعدی خود، از هدست‌های واقعیت مجازی و واقعیت افزوده نیز رونمایی خواهد کرد که توسط مهندسین داخلی و همینطور شرکای این شرکت توسعه پیدا کرده است. اینتل اعلام کرده که در این کنفرانس، هدست مشابه با HoloLens آنها با نام Remote EyeSight نیز معرفی می‌شود، هدستی که به کمک عینک‌های هوشمند واقعیت افزوده کار خواهند کرد. همچنین بسیاری از مواردی که به دنیای واقعیت مجازی و واقعیت افزوده مربوط می‌شود، همراه با تکنولوژی‌های دوربین‌ RealSense 3D اینتل خواهد بود که این شرکت اطلاعات کامل آن را در IDF منتشر خواهد نمود.

علاوه بر این، نسل جدید چیپ‌های سری Atom نیز از دیگر برنامه‌های اینتل برای دستگاه‌های اینترنت اشیاء (IoT)، ربات‌ها و پهبادها خواهد بود که می‌تواند دستاوردهای جدید این شرکت را نمایش دهد. این چیپ‌ها با قابلیت‌های بسیار زیاد و خوبی که دارند، می‌توانند در سیستم‌ها، ماشین‌های بازی، دستگاه‌های دیجیتالی، دستگاه‌های خودپرداز (ATM، عابر بانک) نیز مورد استفاده قرار بگیرند.

یکی دیگر از برنامه‌هایی که اینتل به سختی بر روی آن کار می‌کند، دنیای مربوط به ماشین‌های خودآموز است. هفته‌ی گذشته بود که اینتل با اعلام تلاش مدیران برای خریداری شرکت بزرگ Nervana Systems که در زمینه‌ی ماشین‌ها و نرم‌افزارهای خودآموز فعالیت دارد، حضور خود در این صنعت را پر رنگ‌تر کرد. باید اشاره داشت که در این بازار بزرگ، رقبای اصلی اینتل شرکت‌های بزرگ انویدیا، گوگل، فیسبوک، KnuPath و حتی KnuPath هستند. پیشتر نیز شرکت گوگل با معرفی کردن یک چیپ جدید با نام Tensor Processing Unit (واحد پردازشگر تانسور، TPU) و استفاده از آن در سیستم‌های داخلی، گامی بزرگ در این زمینه برداشته بود.

روز آخر از کنفرانس IDF 2016 نیز به چیپ‌ها و برنامه‌های اینتل برای توسعه چیپ‌ها مربوط می‌شود. اینتل قصد دارد اطلاعات زیادی از چیپ‌های جدید با اسپانسر شدن شرکت ARM و حضور توسعه‌دهندگانی از شرکت بزرگ Altera که سال گذشته به ارزش بسیار بالای 16.7 میلیارد دلار توسط اینتل خریداری شد، در اختیار کاربران قرار دهد که بدون شک می‌تواند برای آینده دنیای چیپ‌های موبایل نیز جذاب باشد. این چیپ‌ها علاوه بر استفاده در موبایل‌ها، می‌توانند در دستگاه‌های IoT، خودروها، سیستم‌های ذخیره‌سازی اطلاعات، ربات‌ها و … نیز مورد استفاده قرار گیرد.

بدون شک کنفرانس IDF امسال شرکت اینتل بسیار جذاب خواهد بود، پس با ما و پوشش کامل این کنفرانس همراه باشید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال