اینتل، عرضه‌ی تراشه‌های پایین‌رده‌ی Brasewell برای لپتاپ‌ها را آغاز کرد

در بازار پر هیاهوی تراشه‌ها و پردازنده‌های مختلف، شرکت اینتل نیز عرضه‌ی تراشه‌های (SoC) جدید خود با معماری Brasewell را آغاز کرد. این تراشه‌ها که برای لپتاپ‌ها و البته دسکتاپ‌های پایین‌رده ساخته شده است، معماری‌ای مشابه با تراشه‌های Cherry Trail این شرکت داشته و در آن‌ها، از نسل هشتم پردازشگرهای گرافیکی اینتل که پیشتر نیز در […]

در بازار پر هیاهوی تراشه‌ها و پردازنده‌های مختلف، شرکت اینتل نیز عرضه‌ی تراشه‌های (SoC) جدید خود با معماری Brasewell را آغاز کرد. این تراشه‌ها که برای لپتاپ‌ها و البته دسکتاپ‌های پایین‌رده ساخته شده است، معماری‌ای مشابه با تراشه‌های Cherry Trail این شرکت داشته و در آن‌ها، از نسل هشتم پردازشگرهای گرافیکی اینتل که پیشتر نیز در پردازنده‌های 14 نانومتری Broadwell وجود داشت، استفاده شده است.

اینتل در مجموع، چهار تراشه‌ی جدید را معرفی کرده که برای سرورها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. دو مدل اول دو هسته‌ای بوده و Celeron N3000 و Celeron N3050 نام دارند که حافظه‌ی کش سطح 2 هر دو، 1 مگابایت بوده و کلاک‌های آنها نیز به ترتیب 1.04 گیگاهرتز و 1.60 گیگاهرتز می‌باشد که در حالت بوست به 2.08 و 2.16 گیگاهرتز می‌رسد. پردازشگر‌های گرافیکی این تراشه‌ها نیز فرکانس پایه‌ی 320 مگاهرتز را دارند که در حالت بوست به 600 مگاهرتز می‌رسد.

دو تراشه‌ی دیگر، چهار هسته‌ای بوده که حافظه‌ی کش سطح دو آنها، 2 مگابایت می‌باشد. این تراشه‌ها Celeron N3150 و Celeron N3700 نام داشته که فرکانس آنها در حالت پایه، 1.6 گیگاهرتز بوده و فرکانس آنها نیز در حالت توربو به ترتیب به 2.08 گیگاهرتز و 2.4 گیگاهرتز افزایش پیدا می‌کند. فرکانس پایه‌ی پردازشگر گرافیکی این تراشه‌ها نیز بر روی 640 مگاهرتز ست شده است که در حالت توربو، به 700 مگاهرتز افزایش پیدا می‌کند.

اما تمامی این تراشه‌ها از رم‌های DDR3-1600 پشتیبانی کرده و مصرف برق آنها نیز 6 وات بوده که البته در اطلاعات منتشر شده، مصرف برق تراشه‌ی Celeron N3000، حدود 4 وات اعلام شده است، مصرف برقی پایین که تقریبا به اندازه‌ی مصرف برق سری Core M می‌باشد.

هدف اینتل از عرضه‌ی تراشه‌های Brasewell، ادامه دادن راه عرضه‌ی تراشه‌های خوش‌ساخت و موفق Bay Trail-D بوده و از این پس، می‌توانیم شاهد حضور تراشه‌های سری Brasewell در لپتاپ‌ها، کروم‌بوک‌ها و نوت‌بوک‌ها باشیم. البته همانطور که ممکن است شما نیز توجه کرده باشید، تراشه‌های Cherry Trail Atoms توسط اینتل معرفی نشده‌اند و شاید دلیل آن، عدم توانایی لازم برای انجام چنین وظیفه‌ی سختی باشد…

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال