چیپ‌های جدید Atom اینتل می‌تواند امکان نمایش‌ ویدئوهای 4K را برای ربات‌ها و هدست‌های واقعیت مجازی فراهم کند

شکی نیست که شرکت اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌ها در دنیای تکنولوژی شناخته می‌شود، اما در سال 2009 که این شرکت چیپ‌های Atom را توسعه داده بود، مورد انتقاد شدید مدیر ارشد شرکت اپل، تیم کوک، قرار گرفت. این مدیر توانمند، چیپ‌های اینتل را “به درد نخور” خواند. از آن زمان تا کنون اینتل تلاش زیادی […]

شکی نیست که شرکت اینتل بزرگ‌ترین تولیدکننده پردازنده‌ها در دنیای تکنولوژی شناخته می‌شود، اما در سال 2009 که این شرکت چیپ‌های Atom را توسعه داده بود، مورد انتقاد شدید مدیر ارشد شرکت اپل، تیم کوک، قرار گرفت. این مدیر توانمند، چیپ‌های اینتل را “به درد نخور” خواند. از آن زمان تا کنون اینتل تلاش زیادی برای توسعه چیپ‌های خود داشته و حالا که به سال 2016 رسیده‌ایم، چیپ‌های جدید این شرکت با اسم رمز Broxton، تا حد بسیار زیادی بهینه شده و قدرت بسیار بالاتری نسبت به گذشته دارند.

محصولات جدید این شرکت با نام T5500 و T5700 که این روزها در کامپیوترهای رده‌پایین قرار می‌گیرند، می‌توانند به عنوان مغز پردازشگر بسیاری از ربات‌ها، پهبادها، دستگاه‌های هوشمند و گجت‌های پوشیدنی مورد استفاده قرار بگیرند. یکی از ویژگی‌های بسیار خوبی که این چیپ‌ها دارند، توانایی رمزگذاری و رمزگشایی ویدئوهای 4K می‌باشد که می‌تواند در دنیای واقعیت مجازی، اهمیت بسیار زیادی داشته باشد. پیشتر نیز اعلام کرده بودیم که دیگر کامپیوترها برای شرکت اینتل در اولویت نخواهند بود.

اینتل در کنفرانس IDF که به تازگی برگزار شده، از یک موتورسیکلت هوشمند، ربات و عینک هوشمند نیز رونمایی کرد که در آن از چیپ‌های با اسم رمز Broxton استفاده شده بود. هر چند ابتدای سال جاری بود که اینتل اعلام کرد که دیگر چیپ‌های Broxton را تولید نخواهد کرد، اما محصولات جدیدی که معرفی شده‌اند، خلاف این موضوع را نشان می‌دهند.

بازارهایی که شرکت اینتل قصد دارد چیپ‌های جدید خود را وارد آن کند، بیشتر پیرامون واقعیت مجازی و اینترنت اشیاء می‌باشد و بیشتر قصد دارد جایگاه چیپ‌های Atom را خارج از چارچوب کامپیوترها تثبیت نماید. هر چند، این چیپ‌ها انعطاف بسیار بالایی داشته و سازندگان آن را با پشتیبانی کامل از ویندوز 10، نسخه‌ی مخصوص اینترنت اشیاء از ویندوز 10 (Windows 10 IoT Core)، اندروید، لینوکس و VxWorks توسعه داده است.

اما در مورد چیپ‌های این شرکت، T5500 و T5700 با معماری Goldmont اینتل توسعه داده شده‌اند، معماری جدیدی که در چیپ‌های بعدی سلرون و پنتیوم این شرکت با اسم رمز Apollo Lake نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت. همچنین باید اشاره داشته باشیم که این چیپ‌ها تنها 6 تا 12 وات مصرف برق دارند و می‌توانند برای بسیاری از دستگاه‌های هوشمند که پیشتر نام بردیم، مناسب باشند. اما شاید بتوانیم مهم‌ترین ویژگی این چیپ‌ها را پشتیبانی از رزولوشن بالای 4K بنامیم، چیزی که در آینده از آن استفاده بسیار زیادی خواهد شد.

امروزه محاسبات بصری اهمیت بسیار زیادی پیدا کرده و دستگاه‌های هوشمند همچون پهبادها، ربات‌ها، خودروهای هوشمند و … نیاز دارند تا بتوانند اطلاعات را با سرعت بیشتری تحلیل و پردازش کنند. چیپ‌های جدید Atom اینتل این توانایی را داشته و می‌توانند در این زمینه بسیار موثر واقع شوند. همچنین بین 50 تا 80 درصد، پهنای باند حافظه‌های جدید Atom نسبت به نسل قبل، بهینه شده و این موضوع می‌تواند در عملکرد این چیپ‌ها در دیتاسنترها اهمیت بسیار بالایی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال