سامانه سنجش سرعت و کیفیت اینترنت مشترکان مخابرات راه‌اندازی شد

سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت از سوی شرکت مخابرات ایران برای مشترکان خود راه‌اندازی شد. مشترکان می‌توانند با استفاده از این سامانه سرعت خدمات اینترنتی خود را بسنجند. کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز مصوبه‌ای را به منظور آزمودن سامانه‌ کیفیت و سرعت دسترسی مشترکان شرکت مخابرات ایران تنظیم کرده […]

سامانه بومی و متمرکز سنجش سرعت و کیفیت اینترنت از سوی شرکت مخابرات ایران برای مشترکان خود راه‌اندازی شد. مشترکان می‌توانند با استفاده از این سامانه سرعت خدمات اینترنتی خود را بسنجند.

کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نیز مصوبه‌ای را به منظور آزمودن سامانه‌ کیفیت و سرعت دسترسی مشترکان شرکت مخابرات ایران تنظیم کرده است که تمامی اپراتورها نیز باید از این طرح پیروی کنند.

این سامانه علاوه بر امکان رصد پهنای باند و همچنین سرعت و کیفیت اینترنت کاربران، قابلیت‌هایی از جمله ارائه زمان پاسخ دهی، سرعت آپلود و دانلود دارد که ضمن ارائه آن برمبنای سرور های محلی هر مشترک در کل کشور قابلیت ارائه سرویس بر اساس سرور بین‌المللی را نیز داراست.

رضا رضایی، مدیر کل سیستم‌های سازمانی شرکت مخابرات ایران در مورد این سامانه گفت: با راه‌اندازی این سامانه علاوه بر استفاده از امکانات تعبیه‌شده در نمونه‌های مشابه خارجی و صرفه‌جویی ارزی، کاربران از امکانات دیگری نظیر نسخه مبتنی بر تلفن همراه و همچنین سیستم جامع آنلاین مانیتورینگ ایستگاه‌های سنجش سرعت در تمامی استان‌های کشور برخوردار می‌شوند.

گفتنی است که شرکت مخابرات ایران در سال ۱۳۹۴ برای طراحی و پیاده‌سازی سامانه سنجش سرعت و کیفیت از خدمات اوکلا استفاده کرد. شرکت اوکلا (Ookla) خدماتی از جمله اندازه‌گیری سرعت اینترنت با استفاده از شاخص پهنای باند و سرورهایی که در اقصی نقاط جهان هستند را بر عهده دارد.

شرکت مخابرات برای راه‌اندازی نهایی این سامانه باید به تعداد استان‌های کشور از این شرکت، لایسنس‌هایی با مدت اعتبار یک سال خریداری می‌کرد. اما این شرکت به دلیل وجود برخی مشکلات جاری و تعاملات اقتصادی مستقیم بین شرکت‌های آمریکایی با طرف‌های ایرانی پس از اتمام لایسنس‌های سامانه سنجش سرعت و کیفیت در ابتدای اردیبهشت ۱۳۹۵ قادر به تمدید نبود و بنابراین نیروهای متخصص داخلی اقدام به بومی‌سازی این سامانه کردند.

کاربران برای دسترسی به این سامانه می‌توانند به آدرس www.tci.ir و یا  speedtest.tci.irمراجعه کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال