دلیل افت کیفیت اینترنت مخابرات، استفاده غیرمنصفانه مشترکان است

کامران کاظمی، معاون شرکت مخابرات تهران، استفاده غیرمنصفانه ۴۰ هزار مشترک از پهنای باند را دلیل افت کیفیت در سرعت اینترنت مخابرات دانست. معاون شرکت مخابرات تهران با اشاره به تغییر اینترنت نامحدود و غیرحجمی به اینترنت حجمی، گقت: برخی مشترکانی که قراردادهایشان مربوط به سال‌های قبل است همچنان از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند؛ این […]

کامران کاظمی، معاون شرکت مخابرات تهران، استفاده غیرمنصفانه ۴۰ هزار مشترک از پهنای باند را دلیل افت کیفیت در سرعت اینترنت مخابرات دانست.

معاون شرکت مخابرات تهران با اشاره به تغییر اینترنت نامحدود و غیرحجمی به اینترنت حجمی، گقت: برخی مشترکانی که قراردادهایشان مربوط به سال‌های قبل است همچنان از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند؛ این موضوع نحوه سرویس‌دهی ما را با اشکال مواجه کرده است.

وی در ادامه توضیحاتی را در مورد سقف زمانی قراردادهای مخابرات و تمدید این قراردادها بیان کرد و گفت: زمان تمدید قراردادهای مخابرات یکساله است، چنانچه مشترک نسبت به تمدید قرارداد خود پس از یک سال اقدام نکند، این قرارداد به صورت اتوماتیک برای سال بعد نیز تمدید می‌شود؛ به همین دلیل مشترکانی که از اینترنت نامحدود استفاده می‌کنند و قراردادشان مربوط به سال‌های قبل است، همچنان از این قرارداد بهره می‌برند. به همین دلیل نمی‌توان اینترنت مشترکان نامحدود را تخلیه کرد.

کاظمی با بیان اینکه برخی کاربران رقم بسیار بیشتری را از این میزان پهنای باند استفاده می‌کنند، تصریح کرد: بر اساس قرارداد شرکت مخابرات تهران با کاربران اینترنت پرسرعت، هر کاربر می‌تواند از ضریب اشتراک یک به هشت استفاده کند و در این قرارداد، میزان دانلود و مصرف مشخص است؛ با این حال کاربر امکان استفاده تا ۴۰ درصد بیشتر از این پهنای باند در نظر گرفته شده را نیز دارد. برای مثال مشترکی که اینترنت ۱۲۸ کیلوبیت بر ثانیه مصرف می‌کند، امکان دانلود ۵ گیگابایت پهنای باند را دارد اما شاهد هستیم که برخی از این مشترکان تا ۴۴ گیگابایت پهنای باند دانلود می‌کنند؛ این مصرف غیرمنصفانه برای برخی مشترکانی که سرعت اینترنتشان تا مگابایت در ثانیه است، بیش از هزار گیگابایت برآورد می‌شود.

معاون شرکت مخابرات تهران با اشاره به تعداد یک میلیون و 20 هزار مشترک اینترنت این شرکت، گفت:  حدود ۴۰ هزار مشترک اینترنت در تهران و البرز به صورت غیرمنصفانه از پهنای باند استفاده می‌کنند که این موضوع خسارت بسیاری را برای مخابرات به همراه دارد. بیش از ۷۰۰ هزار مشترک اینترنت مخابرات در تهران دارای قرارداد اینترنت نامحدود هستند که قبل از سال ۹۲ با آن‌ها منعقد شده است. آن زمان از لحاظ فنی امکان ارائه اینترنت محدود وجود نداشت به همین دلیل مخابرات با این مشترکان قرارداد اینترنت نامحدود منعقد می‌کرد که هم‌اکنون ۴۵ درصد مشترکان مخابرات از این قرارداد استفاده می‌کنند.

طبق اظهارات وی، باید ۳۰ کیلوبایت پهنای باند اینترنت تخصیص داده شود که مخابرات تهران به ازای هر کابر ۴۸ کیلوبایت پهنای باند در نظر گرفته است. با این حال برآورد می‌شود که ۴۱ درصد درآمد مخابرات در تهران به هزینه پهنای باند اختصاص می‌یابد و این رقم در استان‌ها حدود ۲۵ درصد است.

به گفته کاظمی، اینترنت مخابرات از لحاظ فنی در حال حاضر با مشکل و قطعی مواجه نیست و افت کیفیت که از سوی برخی کاربران مطرح می‌شود، ممکن است به دلیل این باشد که در آن مکان چند مشترک پرمصرف در حال دانلود هستند و پهنای باند را در اختیار می‌گیرند که این موضوع باعث می‌شود سایر مشترکان در آن محدوده نتوانند در مصرف خود ارتباط باکیفیتی دریافت کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال