ابداع نوعی شلوارک هوشمند با قابلیت افزایش عملکرد عضلات

یک استارتاپ انگلیسی شلوارک هوشمندی را طراحی کرده که می تواند با ارسال جریان الکتریکی به عضلات دوچرخه سواران عملکرد آنها را بهبود ببخشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این شلوارک هوشمند مخصوص دوچرخه سواران طراحی شده و درون آن یک حسگر به همراه سیم هایی برای ارسال جریان الکتریکی قرار داده […]

یک استارتاپ انگلیسی شلوارک هوشمندی را طراحی کرده که می تواند با ارسال جریان الکتریکی به عضلات دوچرخه سواران عملکرد آنها را بهبود ببخشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این شلوارک هوشمند مخصوص دوچرخه سواران طراحی شده و درون آن یک حسگر به همراه سیم هایی برای ارسال جریان الکتریکی قرار داده شده است. این استارتاپ به نام ایمپالس(Impulse) از هوش مصنوعی برای تحریک عضلات ورزشکاران استفاده کرده اند. از مزیت های آن نیز بهبود عملکرد عضلات ورزشکار است. این شرکت قصد دارد به زودی طرح های دیگری از این شلوارک را نیز برای دوندگان و یا فعالان باشگاههای ورزشی ارائه کند.

 طراح اصلی این شلوارک دوان لوییس، دانشجوی دکترای دانشکده اعصاب دانشگاه ساوتهمپتون در مورد این شلوارک می گوید: حسگرهای موجود در این شلوارک به طور دائم فعالیت عضلات را با استفاده از هوش مصنوعی بررسی کرده و عضله نیازمند عملکرد بهتر را به کاربر اعلام می‌کند. سیم های ارتباطی درون شلوارک نیز وظیفه ارسال جریان های الکتریکی به عضلات ورزشکار را بر عهده دارد.

 در واقع جریان الکتریکی با اتصال به نورون های حرکتی، سیگنالی را به تارهای ماهیچه ارسال کرده و باعث انقباض آن ها می شود. جریان الکتریکی  وظیفه مغز را در این شلوارک برعهده دارد. الکتریسیته کمک خواهد کرد تا انقباض عضلات شدیدتر و کنترل آنها نیز با دقت بیشتری انجام گیرد. لوئیس اعلام کرده این محصول در نمایشگاه فناوری CES2021 نیز به نمایش در خواهد آمد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال