ابداع نوعی چسب جراحی تجزیه پذیر برای جایگزینی با داروهای آرامبخش

محققان نوعی چسب جراحی قابل تجزیه ساختند که می تواند به عنوان جایگزین داروهای آرامبخش پس از عمل جراحی مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه آمریکا چسب جراحی قابل تجزیه ابداع کرده اند که می تواند درد های پس از عمل جراحی را کاهش دهد. این چسب […]

محققان نوعی چسب جراحی قابل تجزیه ساختند که می تواند به عنوان جایگزین داروهای آرامبخش پس از عمل جراحی مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه آمریکا چسب جراحی قابل تجزیه ابداع کرده اند که می تواند درد های پس از عمل جراحی را کاهش دهد. این چسب پس از استفاده و طی چند روز بطور خودکار تجزیه می شود.

چسب جراحی مورد نظر از جنس پلیمر بوده و در آن دارو به‌طور کنترل شده منتشر می‌شود. این دارو قرار است آنزیم مربوط به بروز درد را متوقف کند. متیو بکر، پژوهشگر ارشد در مورد ساخت و مواد موجود در این چسب می‌گوید: در ابتدا هدف از این پروژه ساخت لایه های ضد میکروبی بوده که پس از آن تلاش کردیم تا در آن از دارو های بیهوش کننده نیز استفاده کنیم. بدین ترتیب دیگر نیاز به داروهای آرام بخش نخواهد بود. همچنین این پژوهش با هدف عدم استفاده از مواد نیز انجام گرفته است.

 پیش از این تمامی پلیمرهای استفاده شده در علم پزشکی پس از استفاده متورم شده و مواد داخل آن به بیرون میریزد. اما پلیمر استفاده شده در این چسب به آرامی تجزیه شده و دوز آرامبخش بطور کنترل شده خارج می شود.

بکر می‌گوید: اگر این تست بتواند پس از عمل جراحی ۴ الی ۵ روز دوام داشته باشد و درد را کنترل کند دیگر نیازی به داروهای کنترل کننده درد نخواهد بود و عوارض جانبی و حتی خطر اعتیاد آن نیز از بین می رود. این پژوهشگران در تحقیقات خود متوجه شدند مواد موجود در این پلیمر هنگام استفاده بر روی موش ها تنها در بافت های نزدیک به چسب باقی مانده و در پلاسمای در حال گردش منتشر نمی‌شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال