اختراع دستگاهی جهت تشخیص بیماری های مغزی

بررسی تغییرات جریان خون به وسیله دستگاهی جدید، راه را برای فهم آنکه شخص بیماری ای دارد هموار خواهد کرد. به طور کلی بخشی از مغز که مسئول انجام کاری است، اکسیژن بیش تری را طلب می کند که این تجمع اکسیژن در قسمتی از مغز نشان دهنده فعالیت آن و سالم بودنش است. سید […]

بررسی تغییرات جریان خون به وسیله دستگاهی جدید، راه را برای فهم آنکه شخص بیماری ای دارد هموار خواهد کرد. به طور کلی بخشی از مغز که مسئول انجام کاری است، اکسیژن بیش تری را طلب می کند که این تجمع اکسیژن در قسمتی از مغز نشان دهنده فعالیت آن و سالم بودنش است.

سید کمال الدین ستاره دان مجری طرح، در رابطه با استفاده از این دستگاه جدید می گوید: مغز انسان بسیار پیچیده است و سنجش فعالیت آن می تواند به بهبود عملکرد آن منجر شود. بررسی پیچیدگی های فعالیت مغز به وسیله اشعه مادون قرمز (fNIRS) یکی از روش هایی است که اساس آن بررسی تغییرات جریان خون در داخل مغز است. در این روش جدید، پروب هایی روی سر شخص قرار می گیرد که با کمک آن ها تغییرات جریان خون در مغز مورد بررسی قرار می گیرد. در این حالت که مغز دچار فعالیت ذهنی می شود، میزان تجمع اکسیژن در مناطق مختلف مغز تغییر کرده و همچنین بخش هایی که مسئول حل مسئله می باشند نیز مشخص می شوند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، محققان در دانشگاه تهران با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مسئول ساخت و طراحی این دستگاه جدید بوده اند تا به کمک آن بتوانند اقدام به شناسایی تغییرات جریان خون در مناطق مختلف مغز کنند. با استفاده از این دستگاه می توان افراد بیماری که مثلا درگیر بیماری آلزایمر هستند را نیز شناسایی کرد چرا که در این بیماران میزان تغییرات اکسیژن با افراد سالم متفاوت است و با استفاده از این دستگاه می توان به آن ها آموزش داد که چگونه بر روی یک مسئله تمرکز لازم را داشته باشند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال