در صورت مرطوب بودن پورت لایتینگ iOS10 به کاربر هشدار خواهد داد

گوشی‌های آیفون شرکت اپل دستگاه‌هایی نیستند که بتوانند در برابر نفوذ آب دوام بیاورند. در هر صورت ممکن است به صورت اتفاقی بر روی اپل واچ شما مقداری آب بریزد اما این به آن معنا نخواهد بود که بخواهید با گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود به حمام کردن بپردازید. در هر صورت اگر به […]

گوشی‌های آیفون شرکت اپل دستگاه‌هایی نیستند که بتوانند در برابر نفوذ آب دوام بیاورند. در هر صورت ممکن است به صورت اتفاقی بر روی اپل واچ شما مقداری آب بریزد اما این به آن معنا نخواهد بود که بخواهید با گوشی آیفون یا تبلت آیپد خود به حمام کردن بپردازید. در هر صورت اگر به میزان کمی آب و رطوبت وارد دستگاه شما شود و البته شما هم دیر متوجه خواهید شد، دستگاه شما در نهایت آسیب دیده و هزینه‌های بسیار زیادی را برای شما به دنبال خواهد داشت.

شرکت اپل به تازگی برنامه جدیدی را در نظر گرفته است با بتواند با استفاده از درگاه لایتنینگ دستگاه خود این موضوع را زودتر متوجه شده و در نهایت از بروز این سناریو دردناک جلوگیری به عمل آورد. در حقیقت در صورت وجود رطوبت در بخش درگاه لایتنینگ دستگاه، گوشی متوجه آن شده و از این رو به شما هشدار خواهد داد. این ویژگی در نسخه بتا سیستم عامل iOS 10 وجود داشته و تنها گوشی‌های آیفون 6 و آیفون 6 اس و همچنین آیفون SE از این قابلیت پشتیبانی خواهند کرد.

ios-10-liquid-warning

ماه پیش بود که دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری ایالات متحده آمریکا (USPTO) در مورد شرکت اپل در زمینه مقاومت دستگاه‌های صوتی این کمپانی در برابر نفوذ آب یک پتنت ثبت کرد. از این رو احتمال می‌رفت که این ویژگی در گوشی‌های آینده این شرکت قرار گرفته و در نهایت یک قابلیت جدید دیگر را از گوشی‌های آیفون اپل شاهد باشیم. در اساس اسناد مربوط به این پتنت، دستگاه‌های تولید شده تحت قانون آن نه تنها بلندگوها بلکه در بخش‌های دیگر نیز ضد آب خواهند بود. در نتیجه بروزرسانی‌های نرم افزاری موجود را اولین گام این شرکت به جهت ورود به این عرصه در نظر خواهیم گرفت.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال