اپلیکیشن‌های 32 بیتی در iOS 11 پشتیبانی نخواهند شد

سیستم‌عامل iOS از زمان عرضه‌ی آیفون 5 اس و در سال 2013 پشتیبانی خود از اپ های 64 بیتی را آغاز نمود. پس از عرضه‌ی iOS 9، درصورتی که یک اپ 32 بیتی را بروی دستگاه‌های آیفون 5 اس به بعد نصب می‌کردید، دستگاه به شما پیامی می‌داد که در آن اعلام شده بود: ” این […]

سیستم‌عامل iOS از زمان عرضه‌ی آیفون 5 اس و در سال 2013 پشتیبانی خود از اپ های 64 بیتی را آغاز نمود. پس از عرضه‌ی iOS 9، درصورتی که یک اپ 32 بیتی را بروی دستگاه‌های آیفون 5 اس به بعد نصب می‌کردید، دستگاه به شما پیامی می‌داد که در آن اعلام شده بود: ” این اپ می‌تواند باعث کندی عملکرد دستگاه شما بشود. ” و به شما پیشنهاد می‌داد تا برای عملکرد بهتر و سریع‌تر آن، آن را به‌روزرسانی کنید.

در نسخه‌ی بتای iOS 10.3، این شرایط اندکی تغییر کرده است. حالا به نظر می‌رسد اپل به کلی قصد تغییر این بخش را دارد و همانطور که در تصویر بالا هم مشخص است، پیام این بخش به کلی تغییر کرده است.

هرچند که امکانات مورداستفاده در نسخه‌ی بعدی سیستم‌عامل کمپانی اپل مبهم است، ولی بر اساس آخرین آپدیت‌های منتشر شده از این سیستم‌عامل، به نظر می‌رسد که این کمپانی به کلی قصد توقف پشتیبانی iOS از اپ های 32 بیتی را دارد. اگر قرار باشد چنین اتفاقی رخ دهد، بدون شک شاهد معرفی آن در کنفرانس توسعه‌دهندگان که در تابستان سال آینده برگزار می‌شود، خواهیم بود.

البته این تغییرات عواقب چندان بدی برای کاربران یا توسعه‌دهندگان ندارد؛ چراکه از ماه فبریه سال 2015، اپل سازندگان اپ های iOS را ناچار به ساخت اپ های خود با پشتیبانی از سیستم 64 بیت کرده است. همچنین، از ژوئن 2015 نیز توسعه‌دهندگانی که قصد آپدیت برنامه‌های خود را داشته‌اند باید آن را برای سیستم‌های 64 بیتی را عرضه می‌کردند. بنابراین، این تصمیم و تغییر تنها اپ های قدیمی را مورد تأثیر قرار خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال