کسب ۲۴ درصد سهم بازار گوشی های 5G توسط آیفون ۱۲

گوشی آیفون ۱۲ اپل به عنوان اولین گوشی این شرکت است که توانسته سهم 24درصدی از بازار گوشی‌های 5G را تنها در مدت دو هفته از آن خود کند. اپل در مهر ماه حدود ۲۴ درصد سهم بازار گوشی را کسب کرده و برای اولین بار توانسته از گوشی های پرچمدار 5G سامسونگ پیشی بگیرد. […]

گوشی آیفون ۱۲ اپل به عنوان اولین گوشی این شرکت است که توانسته سهم 24درصدی از بازار گوشی‌های 5G را تنها در مدت دو هفته از آن خود کند. اپل در مهر ماه حدود ۲۴ درصد سهم بازار گوشی را کسب کرده و برای اولین بار توانسته از گوشی های پرچمدار 5G سامسونگ پیشی بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، عرضه نخستین گوشی های سری 5G اپل با تأخیر مواجه بوده است. اما به نظر می رسد این شرکت توانسته به طور همزمان با رقیبانی همچون سامسونگ رقابت کرده و حتی نسبت به آنها فروش بیشتری را داشته باشد.

طی گزارش‌های منتشر شده توسط موسسه آماری کانترپوینت، در شهریور ماه امسال گوشی گلکسی نوت ۲۰ الترا به عنوان پرفروش ترین گوشی 5G در بازارهای جهانی انتخاب شده بود. اما پس از آن و در مهرماه و با معرفی گوشی‌های جدید آیفون ۱۲ و طی رقابت فشرده و دو هفته ای اپل توانست از رقیب کره ای خود سبقت بگیرد.

گزارش‌های مربوط به موسسه کانترپوینت که در مورد آیفون ۱۲ اپل منتشر شده نشان می دهد این گوشی در زمانی اندک توانست ۱۶ درصد از کل بازار گوشی های 5G را کسب کند. همچنین آیفون ۱۲ پرو نیز ۸ درصد از کل فروش گوشی های 5G را کسب کرده که در مجموع بیشترین سهم فروش گوشی های 5G را به اپل نسبت دادند.

این در حالی است که سهم فروش گلکسی نوت ۲۰ اولترا در شهریور ماه ۵ درصد بوده و در مهر نیز به ۴ درصد کاهش پیدا کرده است. پس از آن گلکسی نوت ۲۰ و گلکسی S20 پلاس ۳ درصد سهم بازار را کسب کردند. طبق نظر کانتر پوینت در حال حاضر تقاضا برای گوشی های 5G با سیستم عامل iOS بسیار زیاد بوده و همین موضوع باعث فروش بیشتر این گوشی ها شده است.

 از این ۲۴ درصد سهم بازار بیش از یک سوم مربوط به ایالات متحده بوده و بقیه فروش در چین و ژاپن اتفاق افتاده است. از طرفی عرضه گوشی های آیفون ۱۲ در بیش از ۱۴۰ کشور نیز دلیل دیگری برای فروش بیشتر این مدل از گوشی بوده است. همچنین گوشی های آیفون ۱۲ از فناوری mmWave 5G پشتیبانی می کند که این موضوع نیز تقاضا برای این گوشی را افزایش داده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال