کالبدشکافی آیفون 6S حکایت از باتری کوچک‌تر 1715 میلی آمپر‌ساعتی دارد

گروه iFixit بار دیگر دست‌به‌کار شده و قطعات جدیدترین آیفون اپل را از یکدیگر جدا کرده تا ببینیم این گوشی چه تفاوت‌هایی نسبت به نسل پیشین خود داشته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت آیفون 6 اس از لحاظ سخت‌افزاری کمترین تغییر نسبت به آیفون 6 را تجربه کرده است؛ اما تیم iFixit ثابت کرده که اپل برنامه‌ای […]

گروه iFixit بار دیگر دست‌به‌کار شده و قطعات جدیدترین آیفون اپل را از یکدیگر جدا کرده تا ببینیم این گوشی چه تفاوت‌هایی نسبت به نسل پیشین خود داشته است. همان‌طور که انتظار می‌رفت آیفون 6 اس از لحاظ سخت‌افزاری کمترین تغییر نسبت به آیفون 6 را تجربه کرده است؛ اما تیم iFixit ثابت کرده که اپل برنامه‌ای ویژه‌ای را برای این گوشی در ذهن خود پرورانده است.

از جمله مهم‌ترین تغییرات ایجادشده در آیفون 6 اس می‌توان به استفاده از موتور لمسی جدید، باتری کوچک‌تر و استفاده از تاچ سه‌بعدی در این گوشی اشاره کرد. اپل در آیفون 6 اس از باتری با ظرفیت 1715 استفاده کرده؛ این در حالی است که آیفون 6 دارای باتری با ظرفیت 1810 میلی‌آمپری بوده و به نظر می‌رسد این بار اپل باتری کوچک‌تری را برای پرچم‌دارش به‌کار گرفته است.

یکی دیگر از تغییرات ایجادشده در زیر قاب آیفون 6 اس، استفاده از فناوری لمسی جدید است که فضای بیشتری را زیر باتری اشغال می‌کند. احتمالاً علت کاهش اندازه‌ی باتری نیز همین مورد بوده باشد. تصویر زیر که توسط اشعه‌ی ایکس گرفته‌شده موتور لمسی جدید به کار گرفته‌شده در این گوشی را به تصویر می‌کشد.

کالبدشکافی آیفون 6 اس حاکی از باتری کوچک‌تر 1715 میلی آمپر‌ساعتی دارد

در نهایت اپل از تکنولوژی جدید تاچ سه‌بعدی در این گوشی استفاده کرده است. فناوری لمس سه‌بعدی استفاده‌شده در آیفون 6 اس 15 گرم سنگین‌تر از تاچ آیفون 6 بوده و درکل وزن آن 60 گرم است. افزایش وزن تاچ استفاده‌شده در آیفون 6 اس به‌این‌علت است که اپل مجبور به استفاده از حسگرهای متفاوتی نسبت به آیفون 6 شده است. از دیگر تغییرات ایجادشده در نمایشگر گوشی می‌توان به کاهش تعداد کابل‌های استفاده‌شده اشاره کرد. علاوه بر موارد ذکرشده، نمایشگر آیفون 6 اس دیگر دچار تغییر خاصی نسبت به آیفون 6 نشده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال