آیفون‌های اپل نسبت به گوشی‌های اندرویدی خرابی بیشتری دارند

جامعه‎ی فناوری این روزها مملو از گزارش‎هایی است که اعتمادپذیری آیفون را بیشتر یک افسانه نشان می‎دهد، کافی است به مشکل گسترده‎ای که باتری گوشی‎های آیفون 6 اس با آن روبرو شده‎اند دقت کنید. ولی مشکلی که کاربران آیفون دارند تنها به این قضیه محدود نمی‎شود، حداقل یک شرکت تشخیص عیوب دستگاه به اسم Blancco […]

جامعه‎ی فناوری این روزها مملو از گزارش‎هایی است که اعتمادپذیری آیفون را بیشتر یک افسانه نشان می‎دهد، کافی است به مشکل گسترده‎ای که باتری گوشی‎های آیفون 6 اس با آن روبرو شده‎اند دقت کنید. ولی مشکلی که کاربران آیفون دارند تنها به این قضیه محدود نمی‎شود، حداقل یک شرکت تشخیص عیوب دستگاه به اسم Blancco این تفکر را دارد چون آن‎ها در گزارشی که اخیرا منتشر کرده‎اند ادعا می‎کنند که کاربران دستگاه‎های موبایل اپل با یک آمار 62 درصدی خرابی در دستگاه خود روبرو می‎شوند که با آمار 47 درصدی دستگاه‎های اندرویدی اختلاف فاحشی دارد.

جمع‎آوری این داده‎ها در آخرین سه‎ماهه‎ی سال 2016 صورت گرفته است، گرچه این شرکت اشاره می‎کند که میزان خرابی دستگاه‎های آیفون روند رشد ثابتی را در پیش گرفته است به نحوی که به نسبت سال قبل یک اختلاف 47 درصدی مشاهده می‎شود. بدترین عملکرد را از این نظر آیفون 6 داشته گرچه درصد خرابی آن رو به کاهش بوده است. در رابطه با دستگاه‎های اندرویدی، سامسونگ بیشترین آمار را به خود اختصاص داده به نحوی که در سه‎ماهه‎ی آخر سال 2016 سهم گوشی‎های این شرکت از این آمار 27 درصد بوده است.

البته می‎بایست خاطر نشان کنیم که از نظر این گزارش خرابی به معنای عدم عملکرد صحیح دستگاه، بدون توجه به دلیل آن است. احتمالا به همین دلیل این آمار بسیار بالا است چون این تحقیق حتی هنگ‎ کردن اپلیکیشن‎ها را نیز در نظر می‎گیرد که روزانه کاربران زیادی با آن روبرو می‎شوند.

با این‎حال، بایستی نسبت به این آمار با دیده‎ی شک نگریست چون منبع این گزارش گروه فناوری Blancco است که از قضا راه‎حل‎های تشخیص‎‌ عیب دستگاه‎های موبایل ارائه می‎دهد و گزارش نرخ بالای خرابی می‎تواند بازاریابی خوبی برای آن‎ها باشد. هم‎چنین، داده‎های ارائه شده نوسانات شدیدی بین سه‎‎ماهه‎های مختلف سال نشان می‎دهند که به نظر می‎رسد نمی‎توان روی آن‎ها حساب کرد و منبع داده‎های این تحقیق به احتمال قریب به یقین تنها خدمات خود این شرکت بوده است، یعنی کل تصویر شکل گرفته به نوعی ناقص است. با این وجود، عملکرد نسبتا بد آیفون‎ها هم‎چنان برای شرکتی که زمانی  محصولات خود را با جملاتی مانند ” it just works” (به این معنی که محصولات اپل هیچ وقت از کار نمی‌افتند) تبلیغ می‎کرد، نگران کننده است حتی اگر این احتمال وجود داشته باشد که در آمار ارائه شده غلو شده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال