آمار کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی خارجی

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی تاکید می‌کند و می‌گوید: ما نزدیک به ۲۰۰ شبکه اجتماعی داخلی و خارجی در کشور داریم که هر یک بالای ۱۰ هزار عضو دارند. پیام‌رسان‌ها را مردم انتخاب می‌کنند و فقط نمی‌توان گفت که یک شبکه اجتماعی در ایران موفق است. بالغ […]

ابوالحسن فیروزآبادی، دبیر شورای عالی فضای مجازی بر حمایت از شبکه‌های اجتماعی بومی تاکید می‌کند و می‌گوید: ما نزدیک به ۲۰۰ شبکه اجتماعی داخلی و خارجی در کشور داریم که هر یک بالای ۱۰ هزار عضو دارند. پیام‌رسان‌ها را مردم انتخاب می‌کنند و فقط نمی‌توان گفت که یک شبکه اجتماعی در ایران موفق است. بالغ بر ۳۰ میلیون ایرانی در شبکه‌های اجتماعی و پیام‌رسان‌های خارجی فعالیت دارند و محبوبیت این شبکه‌ها واقعیتی است که باید پذیرفت.

بر مبنای آمارهایی که از سوی دست اندرکاران فضای مجازی کشور اعلام می‌شود بیش از ۴۰ میلیون گوشی موبایل هوشمند در اختیار کاربران ایرانی قرار دارد و شبکه‌های اجتماعی و پیام رسان‌های موبایلی خارجی، ابزار استفاده بیش از ۳۰ میلیون کاربر ایرانی هستند اما سهم شبکه‌های اجتماعی بومی در جذب مخاطبان ایرانی ناچیز است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با عضویت فعال در ۵ شبکه اجتماعی داخلی از جمله تبیان، کلوب، آپارات، زیگور و لنزور و نیز حمایت از دو شبکه پیام رسان موبایلی ساینا و بیسفون، سعی خود را به کار گرفت تا شبکه‌های اجتماعی در ایران رونق بگیرد و اعلام کرد که بازار یکهزار میلیارد تومانی برای فعالیت شبکه‌های اجتماعی بومی مهیا است.

دبیر شورای عالی فضای مجازی از آمار کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی خارجی خبر داد و گفت: اگر تعداد کاربران ایرانی تلگرام ۲۴ میلیون برآورد می‌شود، واتس اپ هم ۱۴ میلیون عضو ایرانی دارد و اینستاگرام نیز چیزی در حدود ۱۲ تا ۱۴ میلیون عضو دارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال