آیا این گوشی Mi 5 شیائومی است؟

بیشتر از 17 ماه از رونمایی شیائومی از گوشی‌هوشمند پرچم‌دار خود یعنی Mi 4 می‌گذرد و حالا کاربران وفادار این برند، منتظرند تا شیائومی پرچم‌دار بعدی خود را معرفی کند تا بتوانند آن را با پرچم‌داران سایر شرکت‌ها نظیر سونی که در شروع هر فصل گوشی جدیدی را روانه بازار می‌کند، به رقابت بگذارند. در […]

بیشتر از 17 ماه از رونمایی شیائومی از گوشی‌هوشمند پرچم‌دار خود یعنی Mi 4 می‌گذرد و حالا کاربران وفادار این برند، منتظرند تا شیائومی پرچم‌دار بعدی خود را معرفی کند تا بتوانند آن را با پرچم‌داران سایر شرکت‌ها نظیر سونی که در شروع هر فصل گوشی جدیدی را روانه بازار می‌کند، به رقابت بگذارند. در همین رابطه چندی پیش مدیرعامل شیائومی اعلام کرده بود که چرخه تولید گوشی‌های پرچم‌دار این شرکت چیزی در حدود 12 الی 18 ماه زمان می‌برد. حدس و گمان‌ها بر این است که احتمالاً این شرکت منتظر عرضه چیپست اسنپ‌دراگون 820 توسط کوالکام بوده است تا آن را در پرچم‌دار جدید خود استفاده کند.

ماه گذشته، یکی از تحلیل‌گران حوزه گوشی‌های هوشمند با نام Pan Jiutang عنوان کرده بود که پیش‌بینی می‌کند که شیائومی از گوشی Mi 5 در فوریه 2016 رونمایی خواهد کرد که اگر این پیش‌بینی درست باشد تنها 2 ماه تا معرفی پر‌چم‌دار جدید این شرکت باقی مانده است.

تاکنون شایعات زیادی پیرامون Mi 5 و ویژگی‌های این گوشی شیائومی در فضای مجازی منتشر شده است و شاید یکی از شایعاتی که اشتیاق ما را به دیدن این محصول جدید چینی بیشتر می‌کند این است که گفته می‌شود مدیرعامل شیائومی و راننده شخصی وی از Mi 5 استفاده می‌کنند و در همین راستا نیز گفته‌اند که گوشی شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای است. این مسئله ما را بر می‌انگیزد که به تصویری که به‌تازگی در صفحه‌ شیائومی در وب‌سایت Weibo منتشر شده است، نگاه عمیق‌تر و جدی‌تری بی اندازیم؛ چراکه این تصویر مربوط به یک گوشی جدید شیائومی است که طراحی بسیار ظریف و زیبا بوده، حاشیه‌های کمی دارد، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه بسیار عالی است و از همه مهم‌تر شباهت بسیار زیادی به گوشی Mi Note شیائومی دارد. بر همین اساس این سؤال مطرح می‌شود که آیا این تصویر مربوط به Mi 5 شیائومی خواهد بود؟

شایان ذکر است که پیش از این در مورد ویژگی‌های سخت‌افزاری Mi 5 شایعاتی نیز منتشر شده که یکی از مهم‌ترین آن‌ها برخورداری نمایشگر این گوشی از فناوری ClearForce شرکت Synaptics بوده که بسیار شبیه به ForceTouch آیفون‌های جدید اپل است. سایر مشخصات این گوشی نیز شامل صفحه‌نمایش 5.2 اینچی با رزولوشن 1440 در 2560، 4 گیگابایت حافظه رم، 64 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 21 مگاپیکسلی و دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی بوده و همان‌طور که در بالا اشاره کردیم، احتمالاً چیپست اسنپ‌دراگون 820 که دارای پردازنده‌ای هشت هسته‌ای و پردازنده گرافیکی آدرنو 530 است، به این گوشی قدرت خواهد داد.

اگر مشخصات سخت‌افزاری عنوان شده حقیقت داشته باشد، می‌توان Mi 5 شیائومی را جزو گوشی‌های رده‌بالای بازار دانست.

 

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال