جگوار قصد دارد تا به کمک پروژه‌ی Mind Sense، با بررسی ارتعاشات مغز از تصادفات جلوگیری کند!

این روزها شرکت‌های مخلتف برای  کاهش تصادافات، به دنبال ایده‌پردازی و معرفی تکنولوژی‌های جدید خود هستند. کمپانی Jaguar Land Rover نیز به تازگی از جدیدترین پروژه‌ی خود با نام Mind Sense رونمایی کرده، پروژه‌ای که بدان بسیار امیدوار بوده و آن را یک نوآوری در صنعت خودرو می‌داند. در این پروژه‌ی جدید، سنسورهایی که در خودرو قرار خواهند […]

این روزها شرکت‌های مخلتف برای  کاهش تصادافات، به دنبال ایده‌پردازی و معرفی تکنولوژی‌های جدید خود هستند. کمپانی Jaguar Land Rover نیز به تازگی از جدیدترین پروژه‌ی خود با نام Mind Sense رونمایی کرده، پروژه‌ای که بدان بسیار امیدوار بوده و آن را یک نوآوری در صنعت خودرو می‌داند.

در این پروژه‌ی جدید، سنسورهایی که در خودرو قرار خواهند گرفت، ارتعاشات مغز انسان را بررسی کرده و می‌تواند با توجه به سطح آنها، از حالت‌های مختلف رانندگان همچون رویاپردازی و خواب‌آلودگی مطلع شده و در صورت لزوم، حرکت خاصی را انجام دهند.

Jaguar’s Mind Sense Project Monitors Brain Waves To Reduce Accidents (1)

بگذارید کمی بهتر به موضوع نگاه کنیم. ارتعاشات مغز انسان و امواجی که آنها منتشر می‌شوند، در 4 جهت مختلف و با فرکانس‌های مختلف حرکت می‌کنند. حال با توجه به جهت این امواج‌ها و البته میزان فرکانس آنها، سیستم کامپیوتری که در خودرو قرار خواهد گرفت، می‌تواند از وضعیت راننده اعم از خواب‌آلودگی، رویاپردازی، سرگیجه و یا هوش کامل مطلع شود.

اگر فعالیت‌های مغز سطح ضعیفی از امواج را منتقل نمایند، در آن زمان پدال‌ها و فرمان خودرو شروع به لرزش کرده و می‌تواند راننده را به هوش کامل برگرداند. آقای دکتر Epple در مورد این پروژه و روند آگاه کردن راننده، اعلام کرده که اگر به کمک تولید صدا، لرزش فرمان و پدال‌ها و یا نمایش آیکون‌های مختلف، راننده هوش کامل خود را به دست نیاورد آنوقت به کمک روش‌های دیگری که در حال حاضر جگوار بر روی آنها مطالعه می‌نماید، راننده هوش خود را به دست خواهد آورد. در واقع وظیفه‌ی این پروژه این است که راننده به هر شکلی که شده هوش کامل خود را به هنگام خواب‌آلودگی و یا حواس‌پرتی به دست آورد و در نهایت، از انجام تصادفات جلوگیری شود.

جگوار اعلام کرده که در آینده‌ی نزدیک، اطلاعات بیشتری از این پروژه را در اختیار علاقه‌مندان قرار خواهد داد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال