ژاپن به دنبال توسعه ایستگاه‌های معلق شبکه 5G در آسمان است

ژاپن قصد دارد با استفاده از فناوری جدید به نام  HAPS توسعه شبکه 5G را از طریق ایستگاه‌های معلق در آسمان به صورت گسترده انجام داده و آن را در اختیار کاربران قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید ژاپن که توسط صنعت مخابرات این کشور توسعه داده شده  HAPS […]

ژاپن قصد دارد با استفاده از فناوری جدید به نام  HAPS توسعه شبکه 5G را از طریق ایستگاه‌های معلق در آسمان به صورت گسترده انجام داده و آن را در اختیار کاربران قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فناوری جدید ژاپن که توسط صنعت مخابرات این کشور توسعه داده شده  HAPS نام داشته و در سال ۲۰۲۵ به صورت ایستگاه‌های هوایی شبکه 5G راه‌اندازی خواهد شد. این فناوری با کمک وسایل نقلیه بدون سرنشین در استراتوسفر زمین قرار گرفته و می‌تواند شبکه 5G را به صورت گسترده در اختیار کاربران قرار دهد.

طبق گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه Nikkei Asia این فناوری همانند استارلینک می‌تواند با استفاده از پهپادهای خورشیدی قرار گرفته در ارتفاعات ۱۸ الی ۲۵ کیلومتری خدمات شبکه را به کاربران ارائه کند. احتمالاً یکی از این ماژول‌ها تنها می‌تواند حدود ۲۰۰ کیلومتر را پوشش دهد. علاوه بر آن فرکانس‌های ۱.۷ گیگاهرتزی، ۲ گیگاهرتزی و ۲.۶ گیگاهرتزی نیز در این فناوری استفاده خواهد شد. همچنین برای بهبود خدمات تلفن همراه در مناطقی از آسیا، اروپا، آمریکا و آفریقا باند ۷۰۰ تا ۹۰۰ مگاهرتزی نیز استفاده می‌شود.

از سال‌های گذشته تاکنون بسیاری از کشورها به دنبال راه‌اندازی شبکه‌های 5G بودند. در این بین کشور چین با داشتن بیش از ۳ میلیون ایستگاه زمینی توانسته است علاوه بر ارائه سریع‌ترین اتصال بی‌سیم رکورد بیشترین تعداد ایستگاه را از آن خود ثبت کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال