دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا را بشناسید

هزینه تحصیل در کانادا شامل هزینه درخواست ویزا، آزمون زبان، ترجمه مدارک، بلیط هواپیما و… است. مجموع هزینه‌ها ممکن است برای داوطلب سنگین باشد؛ تا جایی که گزینۀ تحصیل خارج از کشور را فراموش کند. اما یکی از هزینه‌های قابل حذف اپلیکیشن فی است. خوشبختانه در کانادا دانشگاه‌هایی هستند که هزینه پذیرش از متقاضی نمی‌گیرند. […]

هزینه تحصیل در کانادا شامل هزینه درخواست ویزا، آزمون زبان، ترجمه مدارک، بلیط هواپیما و… است. مجموع هزینه‌ها ممکن است برای داوطلب سنگین باشد؛ تا جایی که گزینۀ تحصیل خارج از کشور را فراموش کند. اما یکی از هزینه‌های قابل حذف اپلیکیشن فی است. خوشبختانه در کانادا دانشگاه‌هایی هستند که هزینه پذیرش از متقاضی نمی‌گیرند. در این یادداشت لیستی از دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا را جمع‌آوری کردیم و به اختصار آن‌ها را توضیح می‌دهیم.

زندگی در محیط دو زبانه، بهره‌مندی از آموزش در سطح استاندارد جهانی و فراوانی فرصت کار پس از فارغ التحصیلی از مزایای مهاجرت تحصیلی به کانادا است. براساس رتبه‌بندی QS World University ، سه شهر کانادایی تورنتو، مونترال و ونکوور در لیست 50 شهر برتر دانشجویی قرار گرفتند. این رتبه‌بندی براساس معیارهای مختلفی از جمله وضعیت اقتصادی، تنوع جمعیت دانشجویی و بازارکار فارغ التحصیلان انجام شد. کانادا کیفیت زندگی بالایی دارد. هزینه زندگی در کانادا (مسکن، حمل و نقل، شهریه) کمتر از سایر کشورها مانند ایالات متحده آمریکا، فرانسه و انگلیس است.

اپلیکیشن فی چیست؟

اپلیکیشن فی یا هزینه درخواست پذیرش مبلغی است که متقاضی هنگام اپلای، بابت بررسی مدارک و صلاحیت خود توسط مرکز آموزشی مورد نظرش در کانادا، باید پرداخت کند. این مبلغ از دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به‌طور میانگین اپلیکیشن فی دانشگاه‌های کانادا بین 100 تا 500 دلار می‌شود.

روش حذف اپلیکیشن فی در برخی شرایط

مهاجرت تحصیلی کانادا حدود 14800 تا 75000 دلار کانادا هزینه خواهد داشت. بنابراین داوطلبان تلاش می‌کنند راهی برای کاهش هزینه‌های مهاجرت پیدا کنند. یکی از هزینه‌ها اپلیکیشن فی است.

هیچ دانشگاهی در ازای اپلیکیشن فی تضمینی برای اعطای پذیرش به داوطلب و بازپرداخت هزینه پذیرش ندارد. پس حتی اگر برای تعداد کمی دانشگاه درخواست بفرستید مجموع هزینه‌های‌تان بالا می‌رود.

خبر خوب اینکه برخی دانشگاه‌ها یا در مراحل اولیه هزینه‌ای دریافت نمی‌کنند، یا مبلغی پایین‌تر از سایر مراکز می‌خواهند. بنابراین پیش از انتخاب دانشگاه محبوب‌تان نگاهی به لیست دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی کانادا بیاندازید.

معرفی دانشگاه های بدون اپلیکیشن فی کانادا

بیایید مختصرا چند دانشگاه‌ را بررسی کنیم:

دانشگاه رویال رودز (Royal Roads University)

 Royal Roads کانادا دانشگاهی دولتی واقع در Colwood بریتیش کلمبیا است. دانشگاهی با ظرفیت سالانه بیش از پنج هزار دانشجو بومی و بین المللی که برنامه‌های تحصیلی بسیاری در مقاطع مختلف دارد. داوطلبان این دانشگاه می‌توانند از طریق پلتفرم آنلاین، بدون پرداخت اپلیکیشن فی، اپلای کنند.

دانشگاه مونت آلیسون (Mount Allison University)

یکی از مشهورترین دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی کانادا مونت آلیسون است. دانشگاهی که رشته‌های متنوعی در حوزۀ علوم انسانی، علوم اجتماعی و ساینس دارد. درحالی که بسیاری از دانشگاه‌ها از متقاضیان هزینۀ درخواست پذیرش می‌گیرند، مونت آلیسون این امکان را به دانشجویان بین المللی می‌دهد که بدون پرداخت هزینه درخواست‌شان را آنلاین بفرستند. البته متقاضیان پس از دریافت پذیرش باید 100 دلار کانادا به‌عنوان هزینه ثبت نام واریز کنند.

دانشگاه کوئست (Quest University International)

 Quest دانشگاهی غیر انتفاعی در شهر Squamish استان بریتیش کلمبیا است. دانشگاه کوچکی که هر سال بیش از 700 دانشجو در رشته‌های علوم پایه و علوم انسانی می‌پذیرد. متقاضیان دانشگاه کوئست کانادا در مرحلۀ اولیه برای پرکردن فرم درخواست پذیرش نیازی به پرداخت اپلیکیشن فی ندارد. گرچه متقاضیانی که پس از پایان مهلت ددلاین اولیه درخواست می‌فرستند باید اپلیکیشن فی بپردازند.

دانشگاه ردیمر (Redeemer University)

یکی دیگر از دانشگاه‌های بدون نیاز به اپلیکیشن فی  دانشگاه ردیمر است. دانشگاهی در شهر انتاریو که پس‌زمینۀ مذهبی دارد و بیشتر فعالیت‌هایش با مناسبک مذهبی درهم‌آمیخته.

مانند دانشگاه کوئست، این مرکز هم برای درخواست‌های پذیرش دوره‌های تحصیلی دانشجویان خارجی، که پیش از تاریخ بسته‌شدن برنامه ارسال شود، هزینه‌ای نمی‌گیرد. اما داوطبانی که دیرتر برای ثبت نام اقدام کنند موظف به پرداخت هزینه هستند.

دانشگاه فرلی دیکنسون (Fairleigh Dickinson University)

در بین دانشگاه‌های برتر بدون اپلیکیشن فی کانادا نام فرلی دیکنسون به چشم می‌خورد. برای درخواست پذیرش بدون هزینه باید به وبسایت دانشگاه بروید، فرم‌های آنلاین را تکمیل و مدارک مورد نیاز برای پذیرش دانشگاه را بارگذاری کنید. می‌توان گفت درخواست آنلاین تنها روش اپلای بدون اپلیکیشن فی برای این دانشگاه است.

دانشگاه ویکتوریا (University of Victoria)

دانشگاه ویکتوریا از دانشگاه‌های رنکینگ بالا در کانادا است. تجهیزات پیشرفته، اساتید مجرب و محیط بی‌نظیر برای تحصیل و زندگی دانشجویی باعث محبوبیت آن شده. معمولا این دانشگاه هزینه درخواست پذیرش دارد؛ اما اپلیکیشن فی دانشگاه ویکتوریا نسبت به سایر دانشگاه‌های کانادا پایین‌تر است. همین موضوع باعث شده تا نام آن در فهرست دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی امریکای شمالی وارد شود.

به دلیل مزایای گفته‌شده اخذ پذیرش از دانشگاه ویکتوریا کانادا دشوار است.

سایر دانشگاه‌های کانادایی بدون نیاز به اپلیکیشن فی

علاوه بر این کالج یا دانشگاه‌های دیگری هم هستند که نیاز به اپلیکیشن فی ندارند. در ادامه چند مورد را می‌بینید:

  • وینیپگ (The University of Winnipeg)
  • بوث (Booth University College)
  • کلگری (University of Calgary)
  • آلبرتا (University of Alberta)
  • دانشگاه مجازی کانادا (Canadian Virtual University)
  • نیوبرانزویک (University of New Brunswick)
  • بریتیش کلمبیا (University of British Columbia)
  • تیندیل (Tyndale University)
  • کالج سنتنیال (Centennial College)
  • کامبرین (Cambrian College)
  • فلمینگ (Fleming College)
  • موهاوک (Mohawk College)

بورس دانشگاه های کانادا

یکی از مهم‌ترین‌ مزایای تحصیل در کانادا مقرون‌به‌صرفه‌بودن است. باوجود این چه موفق به دریافت بورس تحصیلی شوید، چه بخواهید خودتان هزینه‌ها را بپردازید بهتر است راه‌های کاهش هزینه مهاجرت تحصیلی را بدانید.

منظور از بورسیه کمک هزینه‌ای است که دولت کانادا به دانشجویان برتر داده تا بدون دغدغه و مشکل مالی به تحصیل بپردازند. گاه این بورسیه تمام هزینه‌های زندگی و تحصیل دانشجو را دربرمی‌گیرد؛ ولی در اکثر مواقع فقط بخشی از هزینه‌های تحصیل را شامل می‌شود.

اگر می‌خواهید دربارۀ انواع بورس‌های تحصیلی و معدل لازم برای بورسیه کانادا و… بیشتر بدانید وبسایت مهاجرتی کن اپلای منبع خوبی برای‌تان خواهد بود.

با کمک کارشناسان کن اپلای از بهترین دانشگاه‌های کانادا پذیرش بگیرید

اگر دنبال کاهش هزینۀ پذیرش هستید، فهرست دانشگاه‌های بدون اپلیکیشن فی کانادا برای‌تان مفید خواهد بود. برای این هدف به وبسایت دانشگاه‌ها بروید و شرایط هر یک را مطالعه و بورس‌های تحصیلی را بررسی کنید. در صورت نیاز با دانشگاه وارد مکاتبه شوید.

همچنین می‌توانید با مطالعه لینک https://www.canapply.ir/education-immigration-to-canada تکمیل فرم درخواست مشاوره رایگان کن اپلای با متخصصان حرفه‌ای حوزۀ مهاجرت گفت‌وگو کنید و راه‌های تضمین‌شدۀ اخذ پذیرش دانشگاه‌های کانادا با کمترین هزینه را جویا شوید.