آخرین به‌روزرسانی کروم، به‌طور خودکار برنامه فلش را غیرفعال می‌کند

فلش پلیر وب‌سایت‌ها دیگر برای توسعه‌دهندگان و وب‌مسترها کاربرد آن‌چنانی ندارد چراکه این برنامه‌ی محبوب فاقد امنیت لازم است و بارها این مسئله ثابت شده است. از سوی دیگر و با روی کار آمدن کد HTML5 وب‌مسترها دیگر از فلش‌پلیرها برای طراحی سایت خود استفاده نمی‌کنند. به همین علت، آخرین به روزرسانی برنامه‌ی محبوب گوگل کروم […]

فلش پلیر وب‌سایت‌ها دیگر برای توسعه‌دهندگان و وب‌مسترها کاربرد آن‌چنانی ندارد چراکه این برنامه‌ی محبوب فاقد امنیت لازم است و بارها این مسئله ثابت شده است. از سوی دیگر و با روی کار آمدن کد HTML5 وب‌مسترها دیگر از فلش‌پلیرها برای طراحی سایت خود استفاده نمی‌کنند. به همین علت، آخرین به روزرسانی برنامه‌ی محبوب گوگل کروم این برنامه را به طور پیش‌فرض غیر فعال کرده است. این به‌روزرسانی که نسخه‌ی برنامه را به عدد 55 می‌رساند هم‌اکنون برای کاربران ویندوز و مک منتشر شده است.

غیرفعال شدن برنامه‌ی فلش بدین معنا نیست که نمی‌توانید وب‌سایت‌هایی که هنوز از این برنامه استفاده می‌کنند را مشاهده کنید. برای مشاهده وب‌سایت‌های مذکور باید به طور دستی برنامه‌ی فلش را در گوگل کروم فعال کنید. اما از آن‌جایی که اکثر وب‌سایت‌ها نظیر یوتیوب، توئیچ و فیس‌بوک به کد HTML 5 روی آورده‌اند بعید به نظر می‌رسد که برای دیدن فایل‌های فلش به مشکلی برخورد کنید.

همان‌طور که اشاره کردیم، آخرین به‌روز رسانی برنامه‌ی گوگل کروم این قابلیت را فراهم آورده است پس اگر هنوز مرورگر خود را آپدیت نکرده‌اید به بخش About مرورگر بروید و به‌روز رسانی خودکار گوگل کروم را فعال کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال