راه اندازی نرم افزاری جهت تشخیص چهره در تبریز

راه اندازی سیستم تشخیص چهره پیشرفته در تبریز، جدیدترین اقدام گروهی از جوانان نخبه این شهر است. این گروه علمی و تحقیقاتی که متشکل از جوانان تحصیل کرده شهر تبریز است، با هدف راه‌اندازی سیستم‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید در کشور شکل گرفته است. محصول جدید این گروه علاوه بر تشخیص چهره و شناسایی […]

راه اندازی سیستم تشخیص چهره پیشرفته در تبریز، جدیدترین اقدام گروهی از جوانان نخبه این شهر است. این گروه علمی و تحقیقاتی که متشکل از جوانان تحصیل کرده شهر تبریز است، با هدف راه‌اندازی سیستم‌های فناوری اطلاعات و ارتباطات جدید در کشور شکل گرفته است. محصول جدید این گروه علاوه بر تشخیص چهره و شناسایی افراد، تشخیص رفتار، تشخیص اشیا و ردگیری شخص را نیز در خود دارد.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، جواد رنجبر یکی از جوانان این گروه و سرپرست آن‌ها در رابطه با نرم افزار جدید گروهشان می گوید که این سیستم قابلیت به کارگیری در تمامی انواع سخت افزارها را دارد و نیازی نیست تا جهت استفاده از آن اقدام به خرید دوربین های جدید کنیم و به همین دلیل استفاده از آن بسیار مقرون به صرفه است. او این سیستم را دقیق ترین سیستم تشخیص چهره در کشور دانسته و سازگاری آن با تمامی زیرساخت های کشور را از نکات مثبت آن می داند. او می گوید که دقت سیستم بسیار قابل‌توجه است به شکلی که می‌تواند حتی در تصاویر و ویدیوهای کوچک‌تر از اندازه ۲۴۰ پیکسلی که به‌وسیله وبکم های بسیار ارزان‌قیمت قابل‌ارائه‌اند، افراد را شناسایی کند.

دقت بالای این سیستم به گونه ای است که در برابر تغییرات ظاهری افراد نیز حساسیت دارد. تغییرات ظاهری مانند رنگ‌آمیزی صورت، عینک، شال و کلاه در این سیستم خطا ایجاد نمی کند و حتی دقت سیستم در شناسایی افراد به‌مرورزمان و بدون دخالت انسانی بهبود می‌یابد. همچنین امکان رصد این دوربین ها با اختلاف زمانی کم تر از 5 ثانیه ممکن بوده و می توان با اضافه کردن پردازشگرهای جدید توان آن را به شکل ابری و خطی افزایش داد. استفاده از این سیستم در سازمان‌ها، ترمینال‌ها و سایر اماکن عمومی و اداری کشور برای شناسایی افراد امکان پذیر است.

این سیستم با کمک الگوریتم‌ شبکه‌های مصنوعی عصبی فعالیت می کند که از دقیق ترین الگوریتم های موجود در بحث شناسایی چهره می باشد. فرزاد فعال دیگر فرد این گروه در رابطه با این سیستم می گوید: سیستم می‌تواند با استفاده از یک رایانه معمولی، ۱۰۰ میلیون مقایسه مختلف چهره را تنها در ۱۴ ثانیه انجام دهد. با استفاده از این محصول می توان رفت و آمد افراد در ادارات و یا تردد ماشین ها در خیابان های سطح شهر با استفاده از پلاک آن ها را نیز انجام داد. استفاده از این نرم افزار جهت ردگیری خودروهای سرقتی با استفاده از شماره پلاک آن ها و همچنین اعمال جرایم راهنمایی و رانندگی به صورت خودکار و بر اساس برنامه ریزی های از پیش صورت گرفته؛ نیز از دیگر کاربردهای آن می باشد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال