نقشه راه پردازنده های جدید Mediatek برای سال 2015 لو رفت: یک پردازنده 20 نانومتری در راه است

ظاهرا سال 2015، سالی برای شروع تولید پردازنده هایی با معماری 20 نانومتری خواهد بود و سامسونگ، AMD و حالا مدیاتک میخواهند در این سال پردازنده های خود را از فناوری تولید 28 نانومتری به 20 نانومتر تغییر دهند. چیزی که مشخص است، این است که در این حالت شاهد مصرف بهینه تر پردازنده ها […]

ظاهرا سال 2015، سالی برای شروع تولید پردازنده هایی با معماری 20 نانومتری خواهد بود و سامسونگ، AMD و حالا مدیاتک میخواهند در این سال پردازنده های خود را از فناوری تولید 28 نانومتری به 20 نانومتر تغییر دهند.

چیزی که مشخص است، این است که در این حالت شاهد مصرف بهینه تر پردازنده ها و قدرت بالای آن ها به لطف کاهش اندازه و امکان قرار دادن تعداد ترانزیستور های بیشتر خواهیم بود و شاید بیشترین تاثیر را در پردازنده های موبایل ببینیم که با توجه به پیشرفت سریعی که در این صنعت وجود دارد، هیچ شرکتی نمی تواند و نباید از این قافله عقب بماند.

امروز بر اساس جدولی که در پایین مشاهده می نمایید، نقشه راه پردازنده های جدید مدیاتک را می بینیم که به یک پردازنده ی 8 هسته ای و 64 بیتی با معماری ساخت 20 نانومتر ختم می شود و ظاهرا در فصل چهارم سال 2015 میلادی (احتمالا 8-9 ماه دیگر) معرفی خواهد شد.

mediatek-roadmap

البته مدیاتک برای فصل دوم امسال نیز ظاهرا برنامه ی معرفی 5 پردازنده ی موبایل جدید پایین رده 3G، پایین رده ی 4G و میان رده ی 4G را در پیش دارد که در جدول مشخص هستند و البته لازم به ذکر است این پردازنده ها با معماری 28 نانومتری تولید خواهند شد.

مدیاتک به عنوان شاید ارزانترین تولید کننده ی چیپ های موبایل، نقش بسیار موثری در تولید تلفنهای هوشمند و تبلت های میان رده و پایین رده ی بازار داشته باشد و حالا با این تغییرات، نقش این شرکت احتمالا پررنگ تر از سابق به نظر خواهد آمد.

بهرحال باید منتظر ماند و دید که در ماه های آینده، چه تکنولوژی ها و تغییراتی را خواهیم دید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال