سایت شرکت Lenovo هک شد!

وب‌سایت شرکت معروف Lenovo با آدرس Lenovo.com، در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی مورد تهاجم گروهی از هکرهای حرفه‌ای قرار گرفت. کاربرانی که در این ساعت وارد سایت می‌شدند با تصویری..

وب‌سایت شرکت معروف Lenovo  با آدرس Lenovo.com، در ساعت 4 بعد از ظهر به وقت محلی مورد تهاجم گروهی از هکرهای حرفه‌ای قرار گرفت. کاربرانی که در این ساعت وارد سایت می‌شدند با تصویری از یک جوان ناراضی رو‌به‌رو گشته که در پس آن موسیقی Breaking Free از فیلم معروف High School Musical پخش می‌شد. دست اندر‌کاران lenovo بعد از آگاهی از این قضیه دست به کار شده،  17 دقیقه بعد سایت را به حالت عادی برگرداندند، اما با توجه به کش شدن سایت، تا ساعت 17:30 دقیقه همچنان ورژن هک شده سایت برای برخی کاربران نمایش داده می‌شد.

با توجه به شواهد موجود از کدهای صفحه هک شده، نام دو تن از هکرهای معروف گروه Lizard Squad به نام‌های “رایان کینگ” و “روری اندرو گادفری”،  در راس این قضیه به چشم می‌خورد، اما ممکن است در پشت پرده، گروهی با استفاده از این نام‌ها سعی در پوشاندن هویت خود داشته باشند. هنوز اطلاعات دقیق‌تری در این رابطه منتشر نشده است.

چندی پیش lenovo، با خبر باندل کردن کامپیوترها توسط نرم افزار تبلیغاتی و رمزگشای SuperFish ، نقل محافل خبری شده بود، که پس از مدتی این شرکت نرم افزاری دیگری را به منظور حذف SuperFish ارائه کرد تا بتواند تا حدودی رضایت کاربرانش را جلب کند. بر همین اساس میتوان تا حدودی، هک سایت لنوو را با همین قضیه در ارتباط دانست.

با توجه به گزارشات به نظر می‌رسد که هکرها اطلاعات دامنه این سایت را به سرقت برده و دسترسی مستقیم به URL داشته‌اند تا آن را به سرور دیگری منتقل کنند. بعید به نظر می‌رسد که هکرها توانسته باشند به شبکه داخلی نفوذ کنند. مطمئنا این قضایا می‌تواند برای کمپانی لنوو دردسرساز باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال