شایعه: شرکت LeEco روی گوشی هوشمندی با 8 گیگابایت حافظه رم کار می‌کند

به نظر می‌رسد جنگ عدد تعداد هسته‌های CPU بر روی 10 متوقف شده باشد. با این حساب شرکت‌ها چند وقتی است که در حال رقابت بر روی میزان حافظه رم (RAM) دستگاه‌های هوشنند خود هستند. شرکت LeEco (که بیشتر آن را با نام LeTV می‌شناسیم) اولین کمپانی در عرصه تکنولوژی بود که توانست گوشی هوشمندی مجهز به […]

به نظر می‌رسد جنگ عدد تعداد هسته‌های CPU بر روی 10 متوقف شده باشد. با این حساب شرکت‌ها چند وقتی است که در حال رقابت بر روی میزان حافظه رم (RAM) دستگاه‌های هوشنند خود هستند. شرکت LeEco (که بیشتر آن را با نام LeTV می‌شناسیم) اولین کمپانی در عرصه تکنولوژی بود که توانست گوشی هوشمندی مجهز به شش گیگابایت حافظه رم تولید کند. هم اینک این شرکت در حال برنامه‌ریزی به منظور تولید اولین گوشی هوشمند هشت گیگابایتی جهان است.

گوشی هوشمند پرچمدار جدید این شرکت قرار است از تراشه اسنپدراگون 823 کوالکام استفاده کند. این در حالی است که هم اکنون بسیاری از گوشی‌های مجهز به حافظه رم شش گیگابایتی از تراشه اسنپدراگون 820 استفاده می‌کنند. شرکت کوالکام نیز در لیست خود هیپ محدودیتی را از بابت میزان حافظه رم برای تراشه اسنپدراگون 820 خود قائل نشده است. در نتیجه اگر تراشه اسنپدراگون 820 از شش گیگابایت رم پشتیبانی کند پس مسلما نسخه جدیدتر آن با نام اسنپدراگون 823، میزان حافظه رم هشت گیگابایتی را نیز پوشش خواهد داد.

همان طور که احتمالا می‌دانید، میزان حافظه رم هشت گیگابایتی اغلب در کامپیوترهای دسکتاپی یا لپ‌تاپ‌ها وجود دارد و حتی هم اینک بسیاری از کامپیوترهای گیمینگ با این میزان حافظه رم به فروش می‌رسند. از طرفی این مورد را نیز به خاطر بسپارید که CPU و GPU در یک دستگاه با استفاده از حافظه رم بیشتر، فضای پردازشی اضافه‌تری را در اختیار خواهند داشت (البته در کامپیوترهای دسکتاپی کارت گرافیک خود دارای این فضا به طور مجزا می‌باشد) و این مورد زمانی که یک دستگاه‌ از نمایشگری با دقت QHD استفاده می‌کند، بسیار مفید و کارآمد خواهد بود. باز کردن همزمان چند برنامه و همچنین جابه‌جایی روان در میان آنها دیگر مزیت افزایش رم خواهد بود. البته در این حیطه سیستم عامل اندروید پیچیدگی‌های ویندوز را به هیچ وجه نخواهد داشت.

در هر صورت براساس شایعات و خبرهای منتشر شده انتظار می‌رود گوشی هوشمند پرچمدار شرکت LeEco با مشخصه فنی دوربین اصلی 25 مگاپیکسلی با قیمت نهایی 455 دلار وارد بازارهای فروش شود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال