ال‌جی از دو گوشی‌هوشمند K5 و K8 رسما رونمایی کرد

ال‌جی تاکنون سه گوشی از سری K را به کاربران خود رونمایی کرده است؛ در ابتدا شاهد معرفی K7 و K10 بودیم و بعد از مدتی گوشی K4 نیز وارد بازار شد. حال امروز ال‌جی دو گوشی دیگر را نیز به این سری اضافه کرده که K5 و K8 نام گرفته‌اند. گوشی K8 ال‌جی که در […]

ال‌جی تاکنون سه گوشی از سری K را به کاربران خود رونمایی کرده است؛ در ابتدا شاهد معرفی K7 و K10 بودیم و بعد از مدتی گوشی K4 نیز وارد بازار شد. حال امروز ال‌جی دو گوشی دیگر را نیز به این سری اضافه کرده که K5 و K8 نام گرفته‌اند. گوشی K8 ال‌جی که در ابتدا در وب‌سایت مجارستانی این شرکت لو رفته بود دارای نمایشگری 5 اینچی با رزولوشن 1280*720 است. نمایشگر 2.5D این گوشی که توسط شیشه‌ی Arc محافظت می‌شود به همراه بدنه‌ی پشتی آن به طوری طراحی شده‌اند که از افتادن گوشی از دستان شما جلوگیری می‌کنند و بسیار خوش‌دست هستند. چیپست شرکت مدیاتک مدل MT6735 که دارای پردازنده‌ای چهار هسته‌ای با قدرت پردازش 1.3 گیگاهرتزی بوده نیز بر روی گوشی نصب شده است. پردازنده‌ی گرافیکی Mali-T720 نیز در کنار این چپیست وظیفه‌ی پردازش کارهای گرافیکی گوشی را برعهده خواهد گرفت. این گوشی در دو نسخه‌ی 8 و 32 گیگابایتی عرضه خواهد شد که البته با داشتن درگاه کارت حافظه امکان افزایش این مقدار نیز وجود دارد.

این گوشی باتوجه به مکان فروش دارای دو نسخه‌‌ی دیگر نیز خواهد بود. نسخه‌ی اول دارای حافظه‌ی رم 1.5 گیگابایتی است و نسخه‌ی دوم که قرار است در آمریکای لاتین عرضه شود تنها 1 گیگابایت خواهد داشت. بدنه‌ی استفاده شده در این گوشی فلزی بوده و دوربین اصلی و جلوی گوشی به ترتیب دارای سنسورهای 8 و 5 مگاپیکسلی هستند. دوربین اصلی این گوشی همانند جدیدترین پرچم‌دار این شرکت دارای قابلیت‌هایی همچون Gesture Interval Shot ( تصویر برداری با حرکت دست) خواهد بود. ال‌جی سعی داشته تا با قراردادن فلش بر روی دوربین جلوی گوشی نیز آن را برای سلفی‌گیران جذاب‌تر کند. LG K8 دارای باتری با ظرفیت  2125 بوده که به راحتی قابل جدا شدن است. اندروید 6 مارشمالو نیز به صورت پیش‌فرض بر روی آن نصب شده و همانند اکثر گوشی‌های دیگر، K8 از قابلیت‌های ارتباطی مختلفی نظیر 4G LTE, Wi-Fi  Bluetooth 4.2, USB 2.0 و NFC بهره می‌برد. در نهایت LG K8 در سه رنگ طلایی، آبی نیلی و سفید عرضه می‌شود و دارای ضخامتی 8.7 میلی‌متری خواهد بود.  همانند پرچم‌داران گذشته‌ی ال‌جی، دکمه‌های تنظیم صدا و پاور گوشی بر روی بدنه‌ی پشتی گوشی تعبیه شده‌اند.

LG-K5

اما برادر کوچک‌تر K8 یعنی LG K5 دارای نمایشگری 5 اینچی و رزولوشن 854*480 است. چیپست شرکت مدیاتک MT6735 به همراه پردازنده‌‌ی یکسان نسبت به K8 بر روی گوشی گنجانده شده است. از دیگر مشخصات این گوشی می‌توان به حافظه‌ی رم 1 گیگابایتی به همراه حافظه‌ی داخلی 8 گیگابایتی اشاره کرد. دو سنسور 5 و 2 مگاپیکسلی هم برای دوربین اصلی و جلوی گوشی تعبیه شده و باتری با ظرفیت 1900 میلی‌آمپر در زیر قاب گوشی قرار گرفته است. بر روی این گوشی به صورت پیش‌فرض اندروید 5.1 نصب شده و دارای قابلیت‌های ارتباطی تقریبا یکسانی با گوشی K8 است. در نهایت این گوشی هم در سه رنگ طلایی، نقره‌‌ای و تیتانیومی عرضه می‌شود. ضخمات این گوشی هم 8.9 میلی‌متر است.

به گفته‌ی ال‌جی، هدف اصلی آن‌ها از معرفی گوشی‌های سری K، تنوع دادن به خط تولید و برطرف کردن نیازهای کاربران است. این شرکت کره‌ای قصد دارد تا با عرضه‌ی این گوشی‌ها قیمت مناسبت به همراه ظاهری کاربرپسند و مشخصات سخت‌افزاری نسبتا قابل قبول را فراهم آورد. ال‌جی این دو گوشی را تنها در بازارهای خاصی عرضه خواهد کرد هرچند گفته می‌شود LG K8 در آسیا نیز عرضه خواهد شد. قیمت این دو گوشی اواخر همین هفته مشخص خواهند شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال