مبدل 79 دلاری؛ جایگزین تمام پورت‌های مک‌بوک

همانطور که مستحضر هستید و پیشتر هم عنوان کردیم، دیشب کمپانی اپل در جریان کنفرانس اسپرینگ فوروارد، از مدل جدید مک‌بوک رونمایی کرد. ظاهرا حالا اپل روی این دستگاه، تمامی پورت‌های سنتی را حذف کرده و تنها یک پورت از نوع USB Type-C در این دستگاه 12اینچی قرار داده‌است. این کانکتور یا همان متصل‌کننده، به […]

همانطور که مستحضر هستید و پیشتر هم عنوان کردیم، دیشب کمپانی اپل در جریان کنفرانس اسپرینگ فوروارد، از مدل جدید مک‌بوک رونمایی کرد. ظاهرا حالا اپل روی این دستگاه، تمامی پورت‌های سنتی را حذف کرده و تنها یک پورت از نوع USB Type-C در این دستگاه 12اینچی قرار داده‌است. این کانکتور یا همان متصل‌کننده، به صورت 2طرفه عمل می‌کند و از نسل‌های قبلی کوچکتر است، اما برای استفاده همزمان از این درگاه ، نیاز به یک تبدیل‌کننده 79 دلاری می‌باشد.

علی‌رغم اینکه تبدیل تمامی این پورت‌ها به یک کانکتور، به طراحی باریک این محصول کمک شایانی کرده است و خود یک مزیت محسوب می‌شود، اما از نظر کارکرد مشکلاتی را به همراه خواهد داشت. این مسئله به همین‌جا ختم نشده و کمپانی اپل برای این مشکل چاره‌ای اندیشیده و آن یک وسیله جانبی است که مبدلی برای تمامی پورت‌های سنتی می‌باشد.

اگر کاربر به طور همزمان نیاز به شارژ مک‌بوک ، استفاده از یک مانیتور، و متصل کردن حافظه جانبی داشته باشد ، ناچار است دست به جیب شده و یک هزینه 79 دلاری را متحمل شود.

این مبدل در دو مدل با پشتیبانی از پورت HDMI  و VGA عرضه خواهد شد و هر دو با قیمت 79 دلار عرضه خواهند شد. برای کسانی هم که فقط نیاز به یک اتصال USB داشته‌باشند هم یک مبدل 19 دلاری موجود است که تنها USB Type-C را به USB تبدیل می‌کند.

ظاهرا هنوز هیچ مبدلی برای آن دسته از کاربرانی که می‌خواهند از کارت حافظه SD یا کابل شبکه استفاده کنند، موجود نیست و تنها راه اتصال به اینترنت و شبکه، وای-فای خواهد بود.

اصولا کمپانی اپل به این مسائل معروف است که اگر کاربری بخواهد وارد اکو سیستم اپل شود و مشکل کارکردی با مک‌بوک سبک و باریک خود نداشته باشد، باید سر کیسه را شل کرده و هزینه‌های لوازم جانبی آن را هم نیز متحمل شود.

در صورت نیاز به یک کانکتور برق اضافی، برای یک کابل 2 متری 29 دلاری به همراه بلاک برق 49 دلاری، جمعا باید 78 دلار هزینه شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال