ساخت هدبندی برای کنترل خواب دیدن

ممکن است در آینده هدبندی ساخته شود که از طریق آن می‌توان خواب دیدن را نیز کنترل کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ فناوری که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند هدبند جدیدی ساخته است و از کاربران می‌خواهد تا از طریق آن خواب‌های خود را کنترل کنند. این دستگاه […]

ممکن است در آینده هدبندی ساخته شود که از طریق آن می‌توان خواب دیدن را نیز کنترل کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک استارتاپ فناوری که در حوزه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند هدبند جدیدی ساخته است و از کاربران می‌خواهد تا از طریق آن خواب‌های خود را کنترل کنند. این دستگاه می‌تواند به افراد دارای سرگردانی‌های شبانه کمک کند تا در یک حالت از خواب شفاف تحت کنترل بهره‌مند شوند.

استارتاپ پرافتیک قصد دارد هدبند ۲۰۰۰ دلاری خود با نام هالو ای آی Hallo AI را در سال ۲۰۲۵ عرضه کند. این دستگاه می‌تواند به کاربران در کنترل روی خواب‌های خود کمک کند. برخی از کاربران در خواب نیز با مشکلاتی دست و پنجه نرم می‌کنند که اکثراً در بیداری نیز با آن روبرو هستند.

روش الکتروانسفالوگرافی در این هدبند به کار می‌رود که از روش تصویربرداری تشدید مغناطیسی از نوع کارکردی برای ثبت فعالیت الکتریکی مغزی و بررسی آن از طریق اندازه‌گیری جریان خون استفاده می‌کند. البته هنوز پژوهشگران در مورد اثرات بلند مدت استفاده از این هدبند آگاه نیستند. به همین دلیل معتقدند استفاده از صداهای با فرکانس بالا در تحریک مغز ممکن است توانایی شناختی مغز را در پردازش خاطرات کوتاه مدت مختل کند.

پروفسور مارک بلاگرو از پژوهشگران آزمایشگاه دانشگاه سوانسی در این مورد می‌گوید: در اغلب موارد خواب‌های شفاف دیده نمی‌شود از طرفی شفاف نبودن خواب‌ها نیز می تواند به بخشی از عملکرد موثر آنها مربوط باشد. در این دستگاه دو روش اف ام آر آی و الکترو انسفالوگرافی با یکدیگر کار کرده و می‌توانند یک نقشه دقیقی از مغز تهیه کنند و در نهایت موجب القای خواب‌های شفاف شوند. خواب شفاف به خوابی گفته می‌شود که شخص هنگام خواب دیدن میداند که اکنون خواب است. این هد بند می‌تواند از طریق صداهای با فرکانس بالا روی فعالیت مغز تاثیر گذاشته و با تحریک آن خواب‌های شفاف را القا کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال